בין אדם לחברו

"למה לא סיפרתם לי את זה כשעוד היה חי?!", זעק האב בכאב

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, מילה טובה אחת שווה חיים שלמים...

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו מעוניינים בחיים טובים ומאושרים ובסביבה תומכת. הלוואי שהיה איזה "מטה קסמים" שבאמצעותו היינו יכולים לחולל זאת – היינו קונים אותו אפילו במחיר מופקע. אז זהו, שמטה הקסמים הזה קיים וזמין לכולנו. בחינם. מטה הקסמים הוא: מילים טובות.

מילים טובות הן הדלק שלנו. של כולנו. אנחנו צורכים אותן על בסיס יומי, אפילו יותר ממספר הארוחות שאנו אוכלים ביום. מילים טובות קובעות הכל: מי ייכנס למעגל החברתי האישי שלנו, עד כמה הזוגיות שלנו תהיה איכותית, מה יהיה מצב הרוח שלנו היום ועוד. זה נכון בין חברים, בין שכנים, בין הורים לילדים, בין מורים לתלמידים ואפילו בין עובדים למעסיקים (אחח... אם המעסיקים היו יודעים את הסוד הזה... לא יאמן כמה תפוקה אפשר להוציא מבנאדם, רק באמצעות מילה טובה אחת!).

הפתגם אומר: "אנשים לא רוצים כבוד, אבל משתוקקים להערכה"... מילים טובות מעניקות זאת באופן מושלם.

עד כמה מילים טובות הן חלק משמעותי בחיים שלנו, אומר הזוהר הקדוש: "וּכְמָּה דְעוֺנְשָא דְבַּר נָש בְּהַאי, בְּּגׅין מׅלָּה בּׅישָׁא, כָּךְ עוֺנְשֵיהּ בְּגׅין מׅלָּה טָבָא דְאָתׅי לְיַדֵיה דְיַכׅיל לְמַלְלַא וְלֺא מַלׅיל" (תרגום: וכמו העונש של אדם בגלל לשון הרע, כך עונשו בגלל מילה טובה שבאה לידו, שיכול היה לומר ולא אמר").

מדהים! להימנע מלומר מילים טובות - שווה בחומרתו לאמירת לשון הרע ורכילות!

סיפר הגאון ר' שמואל אליעזר שטרן שליט"א: לאחר האסון שהיה במירון, הגיע לניחום האבלים אחד מהצוות החינוכי של אחד הנערים שנספו באסון הקשה, והחל לשבחו ולפארו, ואף הביא איתו את המבחנים שערך הבחור, שבכולם קיבל את הציונים הגבוהים ביותר. האב שמע את דבריו ופרץ בבכי מר: "למה לא סיפרתם לי את זה כשעוד היה חי?! למה צריך להמתין עד שהוא נפח את נשמתו, ורק אז נזכרים לספר את הפרטים האלו, המחיים את נפשם של ההורים?".

אז כן, בואו נפנים זאת ונדע לנצל את הכוח הנפלא והחינמי, שנמצא אצלנו והולך איתנו לכל מקום – פשוט לומר מילים טובות.

 

תגיות:בין אדם לחברומילים טובות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה