פיתוח האישיות

בחן את עצמך: 6 תכונות שיגרמו לך לחשוב - האם נועדת לגדולות?

איך אתם מדרגים את עצמכם בסולם ההצלחה? תופתעו לשמוע שיש תכונות מסוימות שמאפיינות את אותם אנשים שנועדו לגדולות. האם אתם אחד מהם? בואו לבדוק

  • כ"ז חשון התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

מה סוד ההצלחה?

ישנם אנשים שהצליחו להגיע להישגים גבוהים אף על פי שנולדו בסביבה שאינה מיטיבה, עם רקע כלכלי ירוד או עם אינטליגנציה שלא רמזה לרגע על העתיד הנוצץ. מסתבר שהפתרון קשור לתכונות אופי מסוימות שניתבו להם את הדרך לפסגה.

האם אתם חלק מהאנשים האלה? בואו נבדוק:

1. עקשנות

לא תמיד אנחנו נהנים בעבודה. היינו מעדיפים לתפוס כמה שעות שינה במקום, ובכל זאת – נמצא כי המצליחנים לא מוותרים לעצמם. הם קמים, עושים, מתאמצים למרות שאין להם חשק. זה לא משנה להם, הם ירימו את עצמם, יצאו לעבודה ולא יתנו לעצמם להיכנע לעצלנות או לחוסר מוטיבציה.

 

2. עזרה לזולת

הם עוזרים לכולם, מתנדבים או תורמים מכספם וזמנם. נתינה יכולה להועיל רבות לקידומם האישי באמצעות שיפור הביטחון העצמי וחיזוק המוטיבציה להמשיך לעבוד קשה מתוך תחושה של סיפוק ונתינה לאחר.

הרב חיים זאיד ודורון ביטון במפגשים מרתקים, והפעם על מידת החסד

 

3. התמקדות בכישרונות

הנועדים לגדולות מתמקדים בחוזקות שלם ודוחקים הצידה את החסרונות שלהם. מעדיפים להתמקצע בתחום אחד מאשר להתפשר על בינוניות במגוון מקצועות. בכך הם שואפים להיות הכי מקצועיים עם דגש על נושא אחד שבו יתנו את  המקסימום.

בנוסף, הם לא הולכים אחרי כולם. הם מחפשים את הייחודיות שלהם, היכן הם יכולים להעניק את הטוב ביותר ובמסלול הזה הם צועדים, גם אם כולם חושבים אחרת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. ניהול זמן

אנשים הנועדים לגדולות מתמודדים עם הרבה מטלות בו זמנית, ואף על פי כן הם מצליחים לתמרן בין כולם. כיצד? המפתח הוא ניהול זמן. הם מסרבים למטלות בינוניות, ויוצרים סדר עדיפות שונה על מנת לפנות זמן למשימות משמעותיות יותר.

 

5. צניעות

אף על פי שמדובר באנשים מצליחנים, שכובשים כל פסגה בכישרון אדיר, הם לא מחזיקים מעצמם. הם מעדיפים פחות לדבר ויותר לעשות – רק כך הם יכולים להגיע ליעד שלהם ברמה הגבוהה ביותר. וכאמור, הם לא בוחלים בעבודה קשה.

 

6. פתיחות

אנשים המיועדים לגדולות מוכנים לשמוע דעות חדשות, רעיונות מגוונים. הם לא שוללים אף הצעה מראש, הם מוכנים להקשיב לא כדי לסתור את האחר, אלא כדי לתת פתח להזדמנויות חדשות, וממילא לייצר מדרגות נוספות בסולם ההישגים שלהם.

מצאתם את עצמכם נועדים לגדולות? יופי. ואם לא – הכל בסדר, הרי ההישגים הרוחניים הם אלה שהולכים איתנו הלאה, ובתחום הזה כל אחד יכול להצליח, בדרכו שלו. כל אדם הוא יחיד ומיוחד, נברא בצלם אלוקים ויש בו פוטנציאל עצום להפיץ אור בעולם.

הרב יצחק פנגר - איך לממש את הפוטנציאל הטמון בי

תגיות:הצלחהפיתוח האישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה