חדשות בארץ

חקירת ה-FBI אודות מות העיתונאית בג’נין: זהו חבר הקונגרס המוסלמי שפועל בנושא

האם חיילי ישראל ייחקרו על ידי חוקרי ה-FBI, לאחר שארה"ב החליטה לחקור את פרשת מותה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה?

  • כ"ג חשון התשפ"ג
בעיגול: שירין אבו עאקלה (צילום: shutterstock / פלאש 90)בעיגול: שירין אבו עאקלה (צילום: shutterstock / פלאש 90)
אא

השבוע החליטו בארה"ב לפתוח בחקירה על מותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו עאקלה. משמעות הדברים היא שה-FBI עלול לדרוש לחקור את החיילים שהיו מעורבים בתקרית בג'נין, ואף לדרוש את העמדתם לדין. חקירת ה-FBI תסוכם כדו"ח ותוגש לקונגרס בתוך כחודש. הדו"ח יוגש כמסמך לא מסווג ויהיה זמין לציבור הרחב דרך אתר האינטרנט של משרד החוץ האמריקני.

מי שיזם את "חוק הצדק למען שירין" הוא חבר קונגרס מוסלמי, נציג מדינת אינדיאנה בשם אנדרה קרסון. "לי כחבר קונגרס יש חובה להגן על אמריקנים שגרים בחו"ל", אמר. "חקירה ישראלית כבר הגיעה למסקנה כי אכן מדובר בחייל ישראלי שירה בשירין תוך כדי מילוי תפקידה, וזאת אחריותה של ארצות הברית לספק תשובות לכל השאלות שנותרו ללא מענה לפני, במהלך ואחרי הירי הקטלני שהרג את אבו עאקלה". עוד הדגיש קרסון כי מעבר לזיהוי מעורבות אמריקנית בתקרית, החקירה תנסה להפנות אצבע מדויקת לעבר אותם אנשים או גורמים שביצעו, היו שותפים או אחראים למותה של העיתונאית - מחייל צה״ל בשטח ועד למפקדים הבכירים ביותר. מה-FBI סירבו למסור פרטים על החקירה.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב בחריפות: "חיילי צה"ל לא ייחקרו בידי ה-FBI ולא בידי אף גוף זר או מדינה זרה, ידידותית ככל שתהיה". גם שר הביטחון בני גנץ הודיע כי ישראל לא תשתף פעולה עם החקירה.

שגריר ארה"ב בישראל, תום ניידס, אמר בראיון לערוץ 7 כי הוא מבין את ההצהרה לפיה ישראל לא תשתף פעולה עם החקירה בשום אופן. "ישראל היא דמוקרטיה והיא תחליט על דרכה. אנחנו לא נכתיב להם מה לעשות", אמר.

התקרית שבה נורתה למוות אבו עאקלה התרחשה בחודש מאי האחרון, כאשר כוח מיוחד שכלל שתי פלוגות מיחידת דובדבן נכנס למחנה הפליטים ג'נין למבצע מעצרים, בעודו נתון לירי מסיבי של חמושים פלסטינים. במהלך חילופי האש נהרגה העיתונאית, שהייתה מרבה לדווח ברשת אל-ג'זירה אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאחר חקירתה של ישראל אודות המקרה, הודתה המדינה שקיימת "סבירות גבוהה למדי" כי אבו עאקלה נהרגה מירי לא-מכוון של לוחמי צה"ל.

 
תגיות:FBIג'ניןשירין אבו עאקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה