חדשות בארץ

דמעות | ילדיו של נרצח הפיגוע באריאל: "אבא, אתה לא יכול להשאיר אותנו לבד"

אדיר בן ה-11, בנו היחיד של תמיר אביחי הי"ד, קרא קדיש בהלוויה. עין לא נותרה יבשה

  • כ"ב חשון התשפ"ג
(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)
אא

דרכם האחרונה של נרצחי הפיגוע באריאל: הלוויתו של תמיר אביחי הי"ד מקריית נטפים התקיימה אמש (שלישי) בשומרון. אביחי הותיר אחריו אישה ושישה ילדים: חמש בנות ובן אחד, אדיר בן ה-11, שאמר קדיש בהלוויתו של אביו.

בתו של תמיר, שחר, ספדה לאביה בבכי קורע לב: "אבא, מלך שלי. החבר הכי טוב שלי", אמרה. "אתה היחיד שיודע לקרוא אותי. הייתי נותנת הכל כדי שתהיה פה. אני מחכה שתבוא ותגיד שעבדת עלינו. אני לא יודעת איך אסתדר בלעדיך' אני חייבת לדבר איתך אבא, אני מתחננת. אני אוהבת אותך. אתה האבא הכי טוב בעולם. תבטיח שתשמור עלינו מלמעלה. אני מבטיחה לשמור על אחים שלי. אני רוצה את אבא שלי. אתה לא יכול להשאיר אותי לבד".

בת נוספת, דיקלה, ספדה אף היא בדמעות: "בכל שיחת טלפון אמרת שאתה אוהב אותי. גם אני. אני מתגעגעת לחיבוק שלך, חיבוק של אבא. אני רק רוצה לשמוע את קולך. לא נפטרת, נרצחת בדם קר. גם הבוקר לא הספקתי להיפרד ממך כמו שצריך. תשמור עלי מלמעלה, אני מתגעגעת", אמרה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו ואמר: "תמיר, איך אפשר לעמוד כאן לפני מיטתך ולספוד לך, הקדוש תמיר אביחי הי"ד, זה בלתי נתפס. בלתי נתפס שנפלת חלל על אדמת השומרון בה חיית, כמו כולנו, בה חיית בשמחה ובאהבה גדולה - תכונות שכל כך אפיינו אותך.

"תמיר, היית מוכר ואהוב מאד בקהילת קרית נטפים. תמיר תמיד היית החייכן והאופטימי, תמיד עזרת בשמחה לכל מי שהיה צריך. תמיר, היית גאה מאד בילדים ובנכדים שלך ואהבת כל כך לדבר עליהם. הלב הרחב שלך תמיד הביא לנתינה גדולה, כלפי כל מי שסבב אותך. תמיד כשפגשתי אותך, הקדמת לי שלום עוד לפני שהספקתי לומר מילה, כי כזה היית - איש חסד, אהבת את כולם וכולם אהבו אותך. אני מתקשה להאמין שלא אזכה יותר לראות את מאור הפנים שלך, את האהבה שלך, לא נוכל להחזיר לך אהבה.

"זה בלתי נתפס שנפלת חלל על אדמת השומרון אותו כל כך אהבת. היית אהוב על כולם תמיד מחייך ואופטימי ועוזר בשמחה לכולם. תמיד גאה בילדים ובנכדים. הלב הרחב שלך הביא לנתינה גדולה. תמיד כשנפגשנו הקדמת לי שלום. אני מתקשה להאמין שלא נזכה לראות יותר את החיוך שלך''.

דגן תקף את הממשלה ואמר: ''אנו עומדים כאן כי ממשלת ישראל הפקירה את הביטחון של התושבים שלה. הממשלה לא החזירה את ההרתעה ולא החזירה את המחסום, ואנו עומדים כאן ומפנים את האצבע המאשימה למחבל בחליפה אבו מאזן. אנו דורשים מהממשלה הנכנסת להפוך את המשוואה ולא לוותר בביטחון. רק לפני שבוע עמדנו יחד מול מיטת הקדוש שלום סופר שנרצח בשומרון והיום נרצחו שלושה יהודים קדושים. זה אובדן מוחלט של ההרתעה ושל המשילות, איפה הכבוד הלאומי שלנו?".

בתוך כך, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ניחם הבוקר את משפחת אביחי בקריית נטפים. שתיים מבנותיו סיפרו על אביהן: "הבוקר קמנו כמו כולם למציאות הזויה, הסתכלנו בחדשות וראינו שהיה עוד פיגוע. כאבנו אבל אמרנו ׳טוב זה קורה׳, עד שזה מגיע לחיים שלך ואתה מגלה שזה אבא שלך. זו מציאות הזויה שאנשים צריכים לחיות בה ואולי אפילו להתרגל, אפשר להגיד את זה. אבא שלי היה אדם מלא שמחת חיים ועכשיו חסרה קצת שמחת חיים בעולם".

צה"ל הנחה את כלל הכוחות באוגדת איו"ש להגביר כוננות ב-72 השעות הקרובות מחשש לפיגועי חקיינות והשראה עבור צעירים פלסטינים.

בפיגוע המשולב נרצחו גם מיכאל לדיגין בן ה-36 מבת ים, ומוטי אשכנזי, בן 59 ואב לשלושה. מיכאל לדיגין, עלה לארץ לפני כ-5 שנים. מועד הלוויתו של מיכאל לדיגין טרם נקבע. מוטי אשכנזי יובא למנוחות בצהריים בבית העלמין בעירו.

תגיות:הלוויההפיגוע באריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה