חדשות בארץ

הסטודנטית רצתה להדליק נר לזכר נרצחי הפיגוע - וסולקה

סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון רצתה להדליק נרות לזכר נרצחי הפיגוע באריאל. הנהלת האוניברסיטה סירבה בטענה כי ניתן לקיים אירועים ציבוריים-פוליטיים בתגובה לאירועים אקטואליים רק בהתראה של יומיים מראש: "בושה למוסד ציוני במדינת ישראל שזו ההתנהלות שלו"

אא

אירוע מקומם התרחש אתמול (שלישי) באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע, כשסטודנטית במקום ניגשה להנהלה בבקשה להדליק נרות לזכרם של שלושת נרצחי הפיגוע שהתרחש באריאל. נציגי ההנהלה דרשו ממנה לשלוח בקשה שתאושר רק בעוד יומיים. הסטודנטית לא התייאשה וביקשה לעשות זאת מחוץ לקמפוס, אך סולקה על ידי המאבטחים ובאוניברסיטה האשימו אותה בניצול ציני של הפיגוע.

קלרה בן שושן, סטודנטית שעלתה מצרפת, צפתה בסיקור האירוע הקשה יחד עם חבריה. היא החליטה לבקש מהנהלת האוניברסיטה להדליק נרות זיכרון לזכר שלושת הנרצחים בפיגוע בפינת זיכרון בתוך שטח הקמפוס, אלא שההנהלה סירבה בטענה כי ''ניתן לקיים אירועים ציבוריים-פוליטיים בתגובה לאירועים אקטואליים בהתראה של יומיים מראש''.

לאחר התשובה המקוממת, החליטה בן שושן להקים את פינת הזיכרון מחוץ לקמפוס. אלא שאז פנו אליה המאבטחים, סילקו אותה מהמתחם ודרשו ממנה לחצות את הכביש לצד השני בטענה שהכניסה הינה שטח האוניברסיטה.

בן שושן פרצה בבכי והמשיכה לדרוש לקיים את פינת הזיכרון, לכל הפחות בכניסה לאוניברסיטה. "מצער מאוד שהנהלת מוסד אקדמי ציבורי, הממומן בידי אזרחי ישראל, רואה את הדלקת הנרות לזכר נרצחים בפיגוע - כאירוע פוליטי", אמרה בן שושן. "עוד יותר מצער שההנהלה לא מצאה לנכון בעצמה להדליק נרות לזכרם. העובדה שמאבטחים נשלחו להרחיק אותי ככל האפשר גם מהכניסה לאוניברסיטה, מעידה על ליקוי מאורות חמור. היה ברור שהלחץ של מרצים אשר תמכו בסטודנטית שביקשה לזכור את השהידים ישפיע, אבל לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר. בושה למוסד ציוני במדינת ישראל שזו ההתנהלות שלו. כשעליתי לישראל לא חלמתי בחיים שאתקל בכזו אטימות".

זו אינה הפעם הראשונה שהאוניברסיטה נקשרת לאירועים מסוג זה. בעבר, סטודנטים טענו כי המאבטחים מנעו מהם להכניס דגלי ישראל אל תוך הקמפוס כשמנגד סטודנטים ערבים הניפו דגלי אש"ף.

מהנהלת האוניברסיטה נמסר: "חשוב לנו להסביר את האירועים כפי שבאמת התרחשו: 1. כמו כל עם ישראל, אנו מזועזעים מהפיגוע שהתרחש הבוקר, ומשתתפים בצער המשפחות. 2. תמיד מותר להדליק נר זיכרון באוניברסיטה ולהניף דגל ישראל. 3. אירועים שכוללים התארגנות של מספר רב של אנשים, שלא כמו הדלקת נרות ספונטנית, דורשים התארגנות מיוחדת מצדנו ועל מקרים אלו בלבד, אנו דורשים הערכות של יומיים".

"כאמור, בקשת הסטודנטית להדליק נרות לא טעונה אישור כלל ועיקר להבדיל מאירוע או עצרת הטעונים אישור מראש והערכות מתאימה. כך גם הוסבר בע"פ לסטודנטית. לצערנו נראה כי מישהו ביקש לעורר פרובוקציה, נשלח מייל שיצר הבנה כי הם מעוניינים לקיים אירוע - מה שיתאפשר לקיים רק יומיים לאחר הגשת הבקשה. לאחר שבחרו לקיים אירוע פרטי מחוץ לקמפוס, הם התבקשו ע"י המאבטחים לעשות זאת בצד על מנת שלא להפריע לעוברים ושבים, ואכן כך הם עשו".

תגיות:פיגוע באריאלאוניברסיטת בן גוריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה