יהודה אייזיקוביץ

נתן זהבי לא לבד: מובילי השיח הפוגעני באים ממחנה מסוים

ההתבטאויות הפרובוקטיביות של השדרן נתן זהבי הן רק חלק מתופעה רחבה שקיימת בתקשורת. בואו לגלות מיהם השדרנים המובילים את השיח הפוגעני בישראל

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

עוד חוזר הניגון והשדרן נתן זהבי, שרק לפני מספר חודשים הושעה מתפקידו למשך שבועיים לאחר שאמר בשידור "ראיתי חצי שעה ערוץ 14 – שיישרף הלוואי האולפן על יושביו", חזר השבוע והשתלח בשידור נגד החרדים ואמר "הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום". בתגובה לדברים החמורים, כמו בריטואל ידוע מראש, הנהלת תחנת הרדיו FM103 השעתה את זהבי מתפקידו עד להודעה חדשה.

כעת נמתין שיחלפו שבוע-שבועיים, ואם לא יקרה משהו מיוחד – תהיו בטוחים שזהבי ישוב לשדר.

נתן זהבי לא לבד. עד לפני תקופה לא ארוכה שידר באותה תחנת רדיו השדרן גבי גזית, שיום אחד פצח במונולוג מזעזע ואמר בשידור: "החרדים האלה, העלוקות, התולעים... הם מקדשים עצמות, הם מקדשים שטויות... מתי נבין שאנחנו צריכים לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד, בעליבותם ובשנאתם? תפסיקו לנקות להם את הרחובות, כבו להם את החשמל, נתקו להם את המים. הם פרזיטים מן הסוג הגרוע ביותר".

ומה עשתה הנהלת התחנה בתגובה לדברים החמורים? נכון, השעתה את גזית לכמה ימים ואז הוא חזר לשדר כאילו כלום לא קרה.

התנהלות דומה תמצאו גם בערוץ 12: המגישה רינה מצליח הסיתה נגד החרדים והאשימה כי רובם ככולם פורעי חוק. הנהלת הערוץ הוציאה בתגובה הודעת התנצלות לקונית. בהזדמנות אחרת השתלחה מצליח נגד מצביעי נתניהו באמירה חמורה במיוחד, שעוררה זעם רב. כצפוי, היא הושעתה למספר ימים – וחזרה לעבודה. גם אשת התקשורת דנה וייס צוטטה מפי ״גורם ממשלתי״ עלום, כי החרדים יביאו את הקורונה במדינת ישראל למצב כמו באיטליה. לאחר זמן מה היא התנצלה על הדברים.

אייל ברקוביץ', איש קשת 12, הוא מנפיק סדרתי של אמירות אנטי חרדיות. רק לאחרונה הוא השמיץ את החרדים בשטף כינויים והאשמות חסרות שחר. כמה ימים לאחר מכן, בריאיון עם יאיר לפיד, אמר ברקוביץ':  "יאיר, היה פה שר משפטים שקראו לו טומי לפיד. אם הוא היה שומע את מה שאתה אומר עכשיו, בכיסא הזה, שאתה תשב עם החרדים – הוא היה מתבייש".

ברקוביץ' ממשיך כרגיל להגיש את תוכניתו, כאילו כל השיח הפוגעני הזה כלפי החרדים הוא הדבר הכי לגיטימי וכל המחאות נגד הדברים הן סתם רעש רקע מטריד חסר משמעות.

רק שנבין, הציבור הרחב מעולם לא שתק מול השיח הפוגעני הזה. נגד כל אנשי התקשורת הללו הוגשו במהלך השנים אלפי תלונות לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב. אולם נראה שאיש לא ממש נלהב לפעול נגד מפיצי השנאה הללו, והם נהנים מסוג של חסינות ויחס סלחני שלא ממש מביא אותם להרהר על דבריהם החמורים ובוודאי שלא לשנות את אורחותיהם.

ההתנהלות הזאת משקפת את היהירות הבלתי נתפסת של הקבוצה הפוגענית הזאת, שבאופן לא מפתיע משתייכת כולה לשמאל האנטי חרדי "הנאור" שממש לא סופר את הציבור הנפגע. נראה כי מבחינתם הזעקה הציבורית שמתעוררת נגדם רק מצדיקה את דבריהם ומעודדת אותם להמשיך בדרכם הנלוזה.

אם לא יהיה ניעור משמעותי של מערכות התקשורת בישראל ושל האחראים לפקח עליה, נמצא את עצמנו בתוך זמן קצר שוב מתעצבנים על אמירה חמורה נוספת של איש תקשורת שונא חרדים ואנשי ימין.

במקום להתעצבן, צריך לפעול. עכשיו!

תגיות:נתן זהביהתקשורת הישראליתהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה