בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? 10 סיבות לאכול מלפפון

מוסיפים אותו לסלט, ליוגורט, לשייק ואפילו מנשנשים אותו במקום חטיפים, אבל לירק הירוק הזה יש לא מעט יתרונות בריאותיים. להלן כל הסיבות שישכנעו אתכם לאכול ממנו יותר

אא

כולנו אוהבים לאכול אותו, אבל למלפפון יש סגולות בריאותיות שהופכות אותו לירק-מאסט. מה בדיוק הוא עושה לנו בגוף? התשובה לפניכם

טוב לעצמות

כוס של מלפפונים עם קליפתם מכילה כחמישית מהכמות היומית המומלצת של ויטמין K - שיש לו תפקיד חיוני בשמירה על בריאות העצם. מחקרים מצאו קשר בין רמות נמוכות של ויטמין K ובין התפתחות אוסטאופורוזיס וסיכון מוגבר לשברים.

מונע התייבשות

מים הם חיוניים לגוף שלנו, אבל אם אתם לא שותים מספיק, לפחות הקפידו לאכול מלפפון שמורכב מ-90% מים ויש לו יכולת לפצות על אובדן הנוזלים.

מגן מפני סרטן

רכיבים כימיקליים שנמצאים במלפפונים קשורים ביכולתם להפחית את הסיכון לכמה סוגי סרטן כולל סרטן השחלות, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן הרחם.

טוב לשיניים

אם אתם סובלים מריח רע מהפה, הניחו בפה פרוסת מלפפון ולחצו אותה אל תקרת הלוע באמצעות הלשון במשך חצי דקה. החומרים שבירק יהרגו את הבקטריות האחראיות לריח הלא נעים. כמו כן, מיץ מלפפונים מסוגל לרפא מחלות חניכיים ולרענן את הפה.

טוב ללב

מלפפונים מכילים עשרות סוגים של נוגדי חמצון, שתורמים לבריאות הלב וכלי הדם, וגם הזרעים שמתחבאים בתוכם מביאים תועלת בריאותית על פי מחקר שנערך בשנת 2017. אנשים עם רמת שומנים מעט גבוהה בדם שצרכו מדי יום תמצית של זרעי מלפפון, הצליחו להוריד את כמות הכולסטרול הרע ולהעלות את הכולסטרול הטוב.

מסייע לעיכול ולירידה במשקל

מלפפונים דלים בקלוריות, אך עשירים בסיבים ובנוזלים. במלפפון בינוני אחד תמצאו רבע מהקלוריות שיש בתפוח בינוני, 4 גרם של פחמימות, ש-1.5 גרם מתוכן מקורו בסיבים. המשמעות היא שכל ביס ממלפפון הוא משביע יותר ומשמין פחות, ולכן הוא נשנוש אידיאלי עבור אנשים שרוצים לרדת במשקל. כמו כן, הסיבים התזונתיים שבמלפפון מצוינים לעיכול וכדאי לצרוך אותו באופן יומיומי כדי להימנע מבעיות עצירות.  

טוב לעור

מלפפון עשיר באשלגן, מגנזיום וצורן החיוניים לעור. הניחו פרוסות מלפפון צוננות על עיניים נפוחות, ותגלו שהנפיחות פוחתת, כמו גם השקיות מתחת לעיניים - וכל זה הודות לתכונות האנטי-דלקתיות שבירקמלפפונים גם שימשו כתרופת סבתא לבעיות עור כמו אקנה או כוויות שמש.

מלא בוויטמינים

מלפפונים מכילים את רוב הוויטמינים שאנו זקוקים להם מדי יום. הוויטמינים A, B ו-C ממריצים את המערכת החיסונית ומספקים לנו אנרגיה. מלפפון יכול להיות אפקטיבי עוד יותר אם טוחנים אותו לשייק עם תרד וגזר. הקפידו שלא לקלף את המלפפון, כיוון שהקליפה מכילה כ-12% מהקצובה היומית המומלצת של ויטמין C.

עוזר למפרקים

המלפפון תורם לבריאות המפרקים באמצעות חיזוק הרקמות המחברות. כאשר מערבבים מלפפון וגזר במיץ ירקות, הוא יכול להפחית כאבים הנגרמים בשל דלקת מפרקים או גאוט באמצעות הורדת הרמות של חומצות השתן בגוף.

מסייע לתפקוד הכליות

אכילת מלפפונים מפחיתה את רמת חומצות השתן בגוף, מה שעוזר לשמור על תפקוד הכליות.

תגיות:סגולותמלפפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה