נטורופתיה ורפואה טבעית

מחלות פיזיות? אולי צריך ריפוי רוחני

כל יהודי צריך לדעת כי ישנה סיבה רוחנית לכל מה שלא תקין בגוף, בין אם בשל עבירה ובין אם בשל זלזול בגופו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתורה ישנן תרי"ג (613) מצוות, המתחלקות לשני סוגים - רמ"ח (248) מצוות עשה ושס"ה (365) מצוות לא תעשה. בספר הזוהר כתוב: רמ"ח (248) מצוות עשה כנגד רמ"ח האיברים שבגוף האדם, ושס"ה (365) מצוות לא תעשה, כנגד מספר הגידים בגוף האדם.

גם נשמת האדם בנויה מרמ"ח (248) איברים רוחניים ושס"ה (365) גידים רוחניים, הניזונים מקיומן של המצוות: "כל איבר מן רמ"ח איברים ניזון ממצווה פרטית המתייחסת לאותו איבר, וכאשר יחסר לאדם קיום איזו מצווה, גם האיבר הפרטי המתייחס למצווה יחסר ממנו מזונו הנמשך לו מארבע אותיות ההוי"ה" (רבי חיים ויטאל חלק א', שער א'). "ובעשות האדם אחת ממצוות ה' כראוי, מתקדש על ידה אותו האיבר המכוון נגדה ומחיה אותו... נטהר ונתקדש גם כן אותו הגיד הפרטי המכוון נגדה ומחיה אותו" (רבי חיים מוולוז'ין, "נפש החיים").

כל יהודי צריך לדעת כי ישנה סיבה רוחנית לכל מה שלא תקין בגוף, בין אם בשל עבירה או אי קיום מצווה כהלכתה, ובין אם בשל זלזול בגופו, שאף זה סוג של עבירה כלפי עצמו.

לכאורה, אנו חושבים כי מחלה מתפתחת רק בגלל אורח חיים לקוי. ואנו צריכים לשאול את עצמנו, מה קדם לזאת? מה המידה בנפשנו המונעת מאיתנו לחיות נכון? הכל מתחיל במישור הרוחני. לכן אדם שנפגע באיבר מסוים צריך גם לשאול את עצמו במה פגם מבחינה רוחנית, ומתוך הייסורים יוכל לתקן את דרכיו ולחזור בתשובה על כך. לכן כל יהודי חייב להשתדל לקיים את כל המצוות על הצד הטוב ביותר.

דוגמא: במהלך החורף, לבת משפחתי הופיעו פצעי קור בפרקי האצבעות, עם נפיחות ואדמימות. הוריתי לה לעסות את פרקי האצבעות עם שמן זית או קוקוס בעדינות עד שהכאב יחלוף, וכך למשך מספר דקות, יום יום. העיסוי עזר, אבל לא לגמרי. לאחר כחודש ימים ידעתי שיש פה משהו אחר, כי על פי דרך הטבע זה כבר היה אמור לעבור, וגם האביב הגיע ומזג האוויר התחמם. באותו שבוע, בהשגחה פרטית, קראתי על הלכות נטילת ידיים, ולימדתי את הילדה את פרטיה ודקדוקיה. גילינו להפתעתנו שהנטילה שלה היתה שגויה ולא על פי ההלכה! תיקנו את המעוות מיד, התחלנו לדקדק בנטילה כהלכה, ובאותו שבוע הכל נעלם כלא היה. ישתבח שמו לעד.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:ריפויבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה