חדשות יהדות

בצל ההפגזות: עורך דין יהודי-רוסי קבע מזוזה בביתו - והניח תפילין לראשונה בחייו

שליחי חב"ד לא נחים,  וגם בצל ההפגזות - ממשיכים לקדש שם שמיים באוקראינה, במסגרת מבצע מיוחד במינו שנערך גם בתוך ההפגזות

אא

שליחי חב"ד לא נחים,  וגם בצל ההפגזות - ממשיכים לקדש שם שמיים באוקראינה. 

השבוע נרשם רגע מיוחד ומרגש בביתו של עורך דין יהודי - ששב אל חיק היהדות הודות לפעילות של אנשי חב"ד בעיר, שיצאו ב'מבצע  מזוזה' - קביעת מזוזה בבתים יהודיים, כדי להציל אותם מהפגזות. 

במסירות נפש של ממש, עוברים השליחים מבית לבית, ומוודאים שלכל בית יהודי תהיה מזוזה - בפרט בימים טרופים אלו, ימי המלחמה שבין רוסיה לאוקראינה. 

אחד השליחים שמוסרים נפשם הוא הרב יונתן מרקוביץ - הרב הראשי ושליח חב"ד בקייב, שסיפר כי מדי יום הם מקפידים לעבור מבית לבית כדי לחפש יהודים שמסיבות כלשהן לא הצליחו לברוח מאוקראינה בגלל המלחמה. לחלקם יש משפחות עם ילדים קטנים, אצל אחרים ההורים המבוגרים מהווים 'בעיה' לעזוב ועוד כהנה וכהנה סיבות שבגינן עליהם להישאר בביתם, ולמצוא מחסה מפני ההפגזות עד כמה שניתן. 

"באופן טבעי, יהודים מחפשים כל קשר ואפשרות לשמירה והגנה", אומר הרב מרקוביץ. "אנחנו שמחים להשאיר את היהודים בקייב מחוברים אחד לשני. אנחנו דואגים למזון, למקום לינה, לביגוד ותרופות, ככל הניתן".

כצפוי, במסגרת המבצע המבורך פוגשים השלוחים יהודים רבים שמעולם לא היה להם קשר ליהדותם ולא הכירו גם את המצוות הבסיסיות ביהדות - תפילין, כשרות, ברית מילה, מזוזות ועוד...

עורך הדין היהודי, אלכסנדר שמו, הגיע לקייב המופגזת בשנת 2014, לאחר שברח מלוגנסק בזמן הכיבוש הרוסי. אימת המלחמה אינה זרה לו, אך נדמה שעכשיו, יותר מאי פעם, הוא משתוקק להכיר את יהדותו, ולהתחבר אליה. "אלכסנדר שמח מאוד על ההזדמנות לקשר עם היהדות, ולאחר ששיתפתי אותו בחשיבות מצוות המזוזה, קבענו יחד מזוזה בביתו. מיד לאחר מכן הוא הניח תפילין לראשונה בחייו - ובכך זכה לקיים שתי מצוות חשובות", אומר הרב מרקוביץ בראיון לאתר 'חב"ד אינפו'. "אתגרי המלחמה הפכו את השליחות למסירות נפש של ממש, ואנחנו ממשיכים לשמור על קשר ולדאוג לחברי הקהילה".

תגיות:מלחמהרוסיהמזוזהחבדתפיליןסיכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה