חדשות בארץ

חשד להימצאות טפיל במי הכינרת, עשרות מתרחצים אושפזו

משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל מיקרוספורידיום במי הכינרת, שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. 29 חולים אושפזו עם נגעים בקרנית

  • י"ד חשון התשפ"ג
ׁ(צילום: Mila Aviv/Flash90)ׁ(צילום: Mila Aviv/Flash90)
אא

משרד הבריאות בודק חשד להימצאות טפיל מיקרוספורידיום במי הכינרת, שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. 

בימים האחרונים התקבל דיווח במשרד הבריאות מרופאי עיניים על ריבוי מטופלים שנדרשו לאשפוז לאחר שסבלו מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה. מבדיקה ראשונית עולה, כי עד היום אושפזו 29 חולים במספר בתי חולים ברחבי הארץ עם נגעים בקרנית שאופייניים לזיהום מיקרוספורידיום. משרד הבריאות התחיל בחקירה אפידמיולוגית, ממנה עלה עד כה כי לפחות חלקם של החולים התרחצו בחופים שונים של הכינרת.

ממשרד הבריאות נמסר: "לאור הנתונים, שהם כאמור נתונים ראשוניים שנמצאים עדיין בבדיקה, ממליץ משרד הבריאות להשתמש במשקפת או משקפי שחייה ברחצה במי הכינרת כדי להימנע ממגע ישיר של העיניים עם המים. כל אדם שהתרחץ בכינרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים או הרגשת 'גוף זר' בעיניים, מתבקש לפנות לרופא עיניים לאבחון וטיפול".

במשרד הבריאות הדגישו כי אין סיכון בשתיית מי הכינרת: "משרד הבריאות ממשיך לבדוק ויעדכן את הציבור. משרד הבריאות ורשות המים מפעילים את מערכי המעבדות במאמצים לאתר את הגורם לתופעה, ויעדכנו בממצאים".

תגיות:הכינרתמשרד הבריאותדלקת עיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה