אמונה

"שאלתי אותו מה סוד השמחה שלו כשיש כזו התמודדות, וזה מה שהוא עושה כל יום"

"כשאתה שומע את החיות והשמחה שלו, אתה בטוח שיש לו חיים מושלמים. אבל אז הוא שיתף אותי במה שהוא עובר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב פינחס שפר שיתף בטורו בעלון 'השגחה פרטית' על מפגש עם אדם מיוחד שלמד כיצד ניתן להיות מלאי שמחת חיים, גם כשיש התמודדות קשה בחיים, וכך הוא כותב: "כשאני מקשיב להודעות בקו 'השגחה פרטית', יש קול מסוים שמעורר בי התרגשות. זהו קולו של אדם קבוע, שמשתף בקו בדברי חיזוק ואמונה. כשאני רק שומע את המילה הראשונה, ומזהה שזה הוא, אני כבר יודע שעכשיו אשמע משהו חדש, גילוי רענן.

"הדברים שלו מבוססים היטב, והוא משמיע בעל פה ציטוטים מראשונים ואחרונים ומכל מיני מקומות בתנ"ך, עם פירושים נפלאים. הצורה שבה הוא שט בכל המקורות מוכיחה שהוא תלמיד חכם מופלג. ההודעות שלו מלאות חיות ושמחה, וכשאתה שומע בן אדם מדבר כך, אתה כבר מצייר לך ציור שלם של חיים טובים, ילדים טובים, הרחבה ונחת ומה לא", כותב הרב שפר. וכאן מגיעה נקודת התפנית.

"עזר ה' ויצא לי לפגוש ולהכיר את אותו אדם תלמיד חכם. תוך כדי שיחה איתו הוא מספר לי שיש לו ילד הסובל מעיכוב התפתחותי חמור, וכמה שזה לא פשוט. הוא אינו מדבר, כל הזמן צריכים לדעת איפה הוא נמצא ומה הוא עושה, מטפלים בו והולכים אתו לבדיקות מעכב וטיפולים. 'אז איך?', שאלתי אותו המום, 'איך זה יכול להיות שאתה אדם כל כך שמח? הקול שלך כל כך מלא חיות, והדיבורים שלך משמחי לבבות. הייתי בטוח שאתה המאושר עלי אדמות'".

התשובה של אותו אדם הדהימה את הרב שפר, וכך הוא מספר "'אני באמת מאושר', הוא אומר לי, 'אבל לא תמיד הייתי כך. הרבה שנים ביכיתי את מר גורלי. ידעתי, שמעתי וקראתי הרבה דיבורים של חיזוק ואמונה. ידעתי הרבה, אבל הלב לא השלים עם המציאות. המפנה הגדול אירע לפני שלוש שנים. מישהו הכיר לי את קו 'השגחה פרטית', והתחלתי להאזין לקו בכל יום. ומאז, נכנסה השמחה לחיים שלי. אני שומע עוד פעם ועוד פעם, שכל מה דעביד רחמנא לטב עביד, כל מה שהקב"ה עושה הוא לטובה. פתאום קיבלתי אור חדש על כל ההתמודדות שלי, והפעם זה לא היה רק באופן של ידיעה במוח, אלא סוף סוף הלב שלי מבין שזה מה שה' רוצה, וזה מה שהכי טוב לי. היום אני מרוצה מכל המתנות שה' שלח לי". הבנתי משיתופו האישי שלהשריש אמונה ובטחון אפשר רק עם קביעות יומיומית, יום יום לשמוע אמונה, יום יום ללמוד אמונה. זה מה שמביא חיי שלווה, חיי רוגע ושמחה", הוא מסכם.

כדי לשמוע מדי יום דברי חיזוק ואמונה לא צריך להוסיף זמן ליממה. תוכלו להאזין לשיעורי אמונה מדי יום בזמני הנסיעה למקום העבודה/הלימודים וחזור, או בזמן שעושים בבית מטלות שונות. האזנה יום-יומית לדברי חיזוק, אפילו לעשר דקות בלבד, יחדירו בכם כוחות מחודשים, ויעניקו לכם מבט שלם ושלו על חייכם.  

הרב יגאל כהן בשיעורו 'כשאתה בתקופה הכי קשה בחייך'. צפו:

 

מהי הסגולה שתמלא את כל משאלות ליבך? הרב יגאל כהן בשיעור חובה:

תגיות:התמודדותשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה