חדשות יהדות

הקים דוכן תפילין בבית הספר – וסולק על ידי המנהלת

"מה זה פה בית כנסת? שהילדים יניחו בבית שלהם, לא פה", כך אמרה מנהלת בית ספר בראשון לציון בעקבות יוזמה של אחד התלמידים לזכות את חבריו במצוות הנחת תפילין

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

בשעות הבוקר (חמישי) אירעה תקרית חריגה בבית הספר מקיף ח' בראשון לציון. ישי בן ה-16, תלמיד בית הספר שמקפיד להניח תפילין מדי יום, פתח דוכן קטן של הנחת תפילין בשטח בית הספר על מנת לזכות את חבריו במצווה, אך מנהלת בית הספר החליטה לסלק אותו בעקבות היוזמה שנקט.

ישי סיפר ל"עכשיו 14": "הקמתי דוכן תפילין בהפסקה, כמה חבר'ה צעירים הגיעו והניחו. הם מאד הודו לי על כך והייתה ממש אווירה של אחדות. במהלך ההנחה הגיעה אחת המורות והתריעה בפני שהיא תזמין את המנהלת, שאכן הגיעה כעבור דקות ספורות וכעסה, 'מה זה פה בית כנסת? שהילדים יניחו בבית שלהם, לא פה'".

ישי אמר למנהלת שרק תאפשר לחברים לסיים והוא יקפל את הדוכן. "היא לא התייחסה והמשיכה לצרוח אלי בעוד אני מדבר איתה בנועם. הילדים בני ה-14 מאד חששו מהצעקות שלה והורידו את התפילין מפחד ופשוט התרחקו משם. עוד ילד שזו הפעם השנייה בחייו שהניח תפילין, היא פשוט הורידה לו את התפילין מהראש והלחיצה אותו מאד".

ומכאן המצב רק החמיר. "שאלתי אותה למה היא עושה את זה באמצע תפילה של התלמידים, והיא פשוט הרימה את השולחן יחד עם התפילין ושמה אותו אצל אב הבית. הייתי נורא עצבני אבל נשארתי מאופק, הייתי על סף דמעות. פשוט ביישו אותי מול כל בית הספר, הייתי בהלם. לא זוכר כזה כאוס רציני". לדבריו, אפילו אב הבית התקשה להבין מדוע המנהלת פועלת באופן כל כך תוקפני. "הוא הסכים איתי שילד יהודי לא צריך לפחד להניח תפילין בבית הספר".

ואם זה לא מספיק, בעקבות התקרית הושעה ישי מהלימודים למשך שלושה ימים ורכזת השכבה אף ליוותה אותו לשערי בית הספר בשביל לוודא שהוא אכן עוזב.

מדוברות עיריית ראשון לציון נמסר: "דובר בתלמיד שהחליט להקים דוכן להנחת תפילין בתוך בית ספר, לאחר שלקח שולחנות ללא אישור מחדר אב הבית, בזמן שהוא מוציא את חבריו מהכיתה לבוא לדוכן, ללא תיאום עם אף אחד מגורמי בית ספר".

"ברגע שהמנהלת הגיע לברר במה מדובר וביקשה ממנו לקפל את הדוכן, התלמיד פנה אליה באלימות מילולית קשה. לאחר שיחה עם הורי התלמיד הוחלט להשעות אותו מבית הספר בשל התנהגותו למנהלת ורכזת השכבה. אנו מכבדים כל פעילות יזומה של תלמידי בית הספר ובוודאי הנחת תפילין, כל עוד הם מתנהלים באופן מכבד ובתיאום עם הנהלת ביה"ס".

תגיות:בית ספרראשון לציוןתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה