חדשות בארץ

בג"ץ קיבל את עתירת ערוץ 14: מרצ תחויב לאפשר שידור של הערוץ ממטה הבחירות

השופטים חייבו את מרצ לאפשר לערוץ 14 להציב עמדת שידור במטה המפלגה ביום הבחירות: "הבטחת הגישה של כלל אמצעי התקשורת לזירה הציבורית היא חיונית"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

בג"ץ קיבל הערב (שני) את העתירה שהגיש ערוץ 14 נגד מרצ, וחייב את המפלגה לאפשר לערוץ להציב עמדת שידור במטה שלה ביום הבחירות.

כזכור, מרצ הודיעה אתמול כי ערוץ 14 לא יורשה להציב עמדת סיקור במטה הבחירות של המפלגה. בעתירתו לבג"ץ טען הערוץ כי החלטת מרצ פוגעת בחופש העיתונות, חופש הביטוי וזכות הציבור לקבל מידע עיתונאי, וכן מפלה אותו לרעה מול כלי תקשורת אחרים. בא-כוחה של מרצ טען בפני השופטים כי מדובר באירוע "פרטי" וכי אין מקום להתערבותם. במהלך הדיון דחתה מרצ את הצעת הרכב השופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, והשופטים עוזי פוגלמן ודפנה ברק-ארז, לשקול את עמדתה.

בפסק הדין נכתב כי "חסימת דרכו של כלי תקשורת מהגעה לאירוע בעל גוון ציבורי ניכר, כאשר זאת מכוונת לגוף עיתונאי מסוים ואליו בלבד, שקולה לפגיעה 'בגרעין הקשה' של חופש העיתונות, וזאת בליבתה של הזירה הציבורית".

"פסק דיננו מבטא אפוא את התפיסה שהבטחת הגישה של כלל אמצעי התקשורת לזירה הציבורית היא חיונית, וזאת מבלי לגרוע מזכותו של כל אדם וכל גוף להסתייג מן התכנים והשידורים של אמצעי תקשורת זה או אחר, או מאיכותם".

מוקדם יותר הגישה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, את עמדתה לבג"ץ בעתירה. לדבריה, החלטת מרצ למנוע את כניסת אנשי הערוץ למטה המפלגה מעוררת קושי מבחינת ההיבטים של חופש העיתונות, חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. עם זאת, טענה בהרב מיארה כי קיים ספק האם לבג"ץ הסמכות לדון בעתירה, שכן מפלגה אינה רשות שלטונית או מנהלית שניתן לעתור נגדה לבית המשפט. לדבריה, נדרשת "זהירות רבה" בכל הנוגע להתערבות בית המשפט בהתנהלות המפלגה מול גופי התקשורת.

תגיות:מרצבג"ץהתקשורת הישראליתערוץ 14בחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה