חדשות יהדות

"חיי התהפכו בגיל 12": ניצול שואה בן 97 חגג בר מצווה

כשליאון שגרין, בן 97 כיום, היה בן 12 - פרצה מלחמת העולם השניה וחייו התהפכו. לאחרונה חגג בר מצוה עם עלייה לתורה

  • ו' חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ליאון שגרין, תושב פלורידה בן 97, חגג לאחרונה לראשונה בחייו את בר המצווה שלו. בהיותו בן 12 פרצה מלחמת העולם השניה וחייו התהפכו. בשבוע האחרון זכה סוף סוף לעלות לתורה ולחגוג יחד עם חבריו, מכריו, ועוד עשרות יהודים הגרים בשכנותו.

שגרין, כיום עורך דין  למען ניצולי השואה והנצחתה, נולד בעיירה גריבוב בפולין ב-1926. כאשר הגיע למצוות, ב-1939, היתה אירופה שטופה בסערת מלחמה.

העשי רובינשטיין, מייסד קרן "יזכור" עבור ניצולי שאה, תיאר ל'בורו פארק 24' את החגיגה: "בר המצווה נערכה בבית הכנסת 'קדושת לוי' בהשתתפות עשרות יהודים. ילדים שהחלו ללמוד בתלמוד תורה מקומי הגיעו לבית הכנסת ושרו לכבוד הקשיש. הוא בירך את כולנו, וברכות של ניצולי שואה זה דבר גדול".

רובינשטיין הוסיף כי לאחרונה ראיין את שגרין. "סיפורו מרתק, ונכתב ספר עב כרס על קורותיו במלחמה, בה נשלחה כל משפחתו החסידית אל מותם ‏במחנות הריכוז, עד מהרה התברר כי עם לידתו ‏ב-1926, הוא כבר לא היה בבית כשהגיע בר המצווה שלו, ב-1939, רציתי לתקן את זה, וברוך השם זכינו לכך".

האם זכרונות הילדות מהשואה האיומה לא מעוררים אצלך ספקות באמונה, ועל איזה חלק בחיים שלך היית רוצה לוותר? ראיון מצמרר ומעצים עם הרב ישראל מאיר לאו. צפו בפרק מתוך "פגישה עם רוני קובן", המשודרת בכאן 11 ובדיגיטל:

תגיות:ניצול שואהבר מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה