הרבנית חגית שירה

"יש יותר ממיליון ילדים יהודים שלא יודעים לקרוא קריאת שמע"

אם נחזור בתשובה, לא נישאר בגלות אפילו עוד יום אחד. אולי הילד שיגיד בזכותך קריאת שמע יהיה הילד המיליון

אא

ליל שבת.הרב עובדיה יוסף זצ"ל שקוע בלימודו. עבורו זה הזמן הכי מתוק בשבוע, אף אחד לא מפריע, אין טלפונים, אין פוליטיקה, אין שאלות... שקט מבורך של שבת.

הוא יכול ללמוד כך שעות, עד הבוקר אפילו, יודעים בני הבית... וכיוון שהרב כבר מבוגר, ולא מרגיש כל כך טוב הם מכוונים את שעון השבת - באחת בלילה יכבו האורות והרב ילך לישון.

אחת בלילה. האורות כבו, והרב השקוע לא מוכן לוותר. הוא באמצע סוגיה, איך אפשר לעצור? הוא גורר את הכיסא והספר לפרוזדור המואר, וממשיך ללמוד, ללמוד וללמוד, עד שהעיניים נעצמות. וכשהן נעצמות, הוא נמצא ברחבת הכותל המערבי...

והחלום מוחשי כל כך. הוא רואה מיליוני יהודים ברחבת הכותל, כמו ברכת כוהנים ענקית, וכולם צועקים להשם. בחלומו התקרב מרן לשער הרחמים. מעברו השני הוא ראה יהודי נשוא פנים עם זקן לבן וארוך. "מי אתה?", שאל מרן.

"אני משיח בן דוד!".

משיח? התרגש מרן ואמר: "תפאד'ל, בוא, מחכים לך!".

ענה המשיח: "אני רוצה לבוא, אני יודע שקשה".

"אז למה אתה לא בא?", שאל מרן, והמשיח ענה: "יש יותר ממיליון ילדים יהודים שלא יודעים לקרוא שמע ישראל, ואני לא יכול לבוא עד שהילדים האלה ילמדו להגיד שמע ישראל!".

מרן התעורר בזעזוע מהחלום, ושוב נרדם. והחלום חזר כמה פעמים!

ביום ראשון בערב התקיימו האירוסין של נכדו, בנה של הרבנית שרה טולדנו תחי' (תוכלו להזמין אותה אליכן להפרשת חלה מרגשת) שם הוא סיפר את החלום לראשונה. הוא היה ממש חולה מצער, מספרת הרבנית, הוא בכה ובכה, והתחנן שיעזרו לו למצוא את הילדים האלה.

***

"וישלח את היונה מאיתו" – מסביר רבי שמעון בר יוחאי בזוהר הקדוש שכנסת ישראל משולה ליונה, ונח זה כביכול הקב"ה. אחרי שישראל חטאו, השם החריב את בית המקדש, ושלח אותם לגלות, "ולא מצאה היונה מנוח לכף רגלה" – ישראל סבלו בגלות הראשונה, עשו תשובה – "ותשוב היונה לעת ערב!". אבל הגלות הזו, היא ארוכה, כי היונה עדיין לא שבה, את מבינה? נח שולח את היונה בפעם השלישית, ומה כתוב? "ולא יספה שוב אליו עוד". מדגיש הזוהר הקדוש: לא כתוב שהוא לא שב אליה – כי נח עדיין מחכה לה! הקב"ה מחכה, שנאמר: "ולכן יחכה ה' לחננכם". ה' עומד ומחכה, ואין הגאולה תלויה אלא בתשובה – אם נחזור בתשובה, לא נישאר בגלות אפילו עוד יום אחד.

ביום ששי ציינו את יום פטירתו של מרן. הוא ביקש, הוא התחנן, תגידו איתם שמע ישראל. ומי יודע, אולי השכן שלך, האחיין שלך, אולי הילד בחדר ההמתנה שיגיד בזכותך שמע ישראל... אולי הוא הילד המיליון – ופתאום יישמע קול שופר.

תגיות:קריאת שמעהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה