מורן קורס

כמה אנחנו צריכות את הגישה של ר’ לוי יצחק מברדיצ’וב

אם נאמץ את גישתו, שנשיב לנו קצת את האמון, גם בעצמנו, גם באחרים וגם בהנהגת ה' בעולם

  • ו' חשון התשפ"ג
אא

עד לפני שנתיים חיינו בתקופה לא פשוטה בעליל. יהיו כאלה שיעדיפו לשכוח אותה, אבל לי אישית היא הפכה את נקודת המבט. היא גרמה לי להבין עד כמה אנו זקוקות לאמץ את הגישה המעוררת לתחייה, את ההסתכלות החיובית של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, שתמיד חיפש את הטוב בכל מצב ובכל אדם. הלוואי ונזכה להידבק במידותיו כל רגע וכל שניה בחיינו, להרבות באהבת ישראל, ובעין הייחודית המדגישה ומנגישה את הטוב שבאחר. וכך נעורר בשני את הטוב שיתגלה בפועל.

אנו צריכות לאמץ את הגישה של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, להביט בנוער של מסכי הזום ולומר להם: אתם מדהימים, כמה כוח יש בכם. אנחנו לא היינו יכולים להתמודד עם מה שאתם התמודדתם איתו, לא בסדר גודל כזה, ולא בעוצמות שלכם.

ואז נפנה לאדון העולמים ונאמר לו: תראה את בניך ובנותיך, כמה הם משתדלים, במציאות הכל כך לא שפויה.

אנו צריכות לאמץ את הגישה של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, שנביט בכל צוותי החינוך שאז ניסו והשתדלו לילות כימים, להתעדכן, לבשר, להתבשר ולנסות להישאר בשפיות בכל המצב הלא מוסבר ההוא. ואם אנחנו יצאנו מדעתנו... כמה כוח הם היו צריכים כדי להמשיך ולתפקד כרגיל.

אנחנו צריכות לפנות לאדון העולמים ולומר: תראה כמה הם מתאמצים ומנסים לחנך וללמד, גם בימים שהיה צורך לעשות זאת בדרך לא דרך.

אנו צריכות לאמץ את הגישה של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, ולהביט בכל ההורים שהתמודדו בבית עם כל הילדים בין כל הבידודים, מנסים לחנך, לשמח, להמשיך לעבוד ולעשות רצונך ושליחותך ולומר לאדון העולמים: תראה את ילדיך, כמה הם דואגים למשפחה שלהם, ושמים אותה בראש סדר עדיפותם, כמה הם טורחים בשבילם, ומנסים לשמוח ולמצוא את הטוב למרות התקופה המבולבלת הזאת שעברנו, וההשלכות שלה שנמשכות עד היום, שנתיים אחרי.

אנו צריכות לאמץ את הגישה של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב.

אנו זקוקים לסניגוריה כזאת, שתלטף אותנו ותפסיק להטיח בנו כמה אנחנו לא, אלא תגיד לנו כמה אנחנו כן. לא כמה שלילה יש בנו, אלא כמה טוב אין סופי מתגלה דרך הניסיונות שלנו, וכמה דרך הצללים רואים אור צלול.

אנחנו צריכים לאמץ את גישתו של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, ופשוט - לסנגר אחד על השני. נסנגר על כל הסובבים אותנו, ונאהב באמת את הפנימיות, גם כשהחיצוניות מקשה ומפרידה. להתאמץ למצוא את הטוב.

אנו צריכות לאמץ את גישתו, כדי שנשיב לנו קצת את האמון, גם בעצמנו, גם באחרים וגם בהנהגת ה' בעולם.

אנו צריכות לאמץ את גישתו של רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, ועם כל הטוב הזה, נחפש מישהי אחת - שצריכה את המילים הטובות האלה - ונאמר לה כמה היא באמת מדהימה ויכולה ומסוגלת. ואדירה. וכמה ה' מאמין בה.

ומכל הטוב שנחשוב ונאמר על הסביבה, ה' יבחר להוריד לנו את הטוב האבסולוטי - בטוב הנראה והנגלה בגאולה האמיתית והשלמה, בעז"ה.

תגיות:מורן קורסר' לוי יצחק מברדיצ'וב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה