חדשות בריאות

המחקר גילה: זה מה שקרה לתינוק ממשפחת אצולה מהמאה ה-17 - בגלל מחסור ב...

חוקרים שמצאו מומיה של תינוק מהמאה ה-17 גילו מסקנות מרחיקות לכת לגבי סיבת מותו. הממצאים שלהם שופכים אור על החשיבות הפנומנלית שיש לחשיפה לאור השמש עבור תינוקות 

אא

חוקרים מגרמניה שמצאו מומיה של תינוק מהמאה ה-17 - הגיעו למסקנה מרחיקת לכת על סיבת מותו. 

מדובר במשפחת אצולה אוסטרלית בשם סטרהמברג - שהסתירה את מותו של התינוק, שמת בגיל שנה, ככל הנראה משום שלא ידעו ממה נגרם מותו הפתאומי. 

כיום, כאמור, גילו החוקרים כי מותו היה בגלל מחסור בוויטמין D שמקורו בחשיפה לשמש ואור יום. 

חקירת הגופה ה'מסתורית' התאפשרה בשל שיטת החניטה הטבעית של אותם ימים, שאפשרה שימור רקמות - שמהן דלו החוקרים, שבראשם עומד פתולוג בשם ד"ר אנדריאס נרליך, את המידע הנוכחי. 

ד"ר נרליך, חוקר מאוניברסיטת מינכן, פרסם את תוצאות המחקר המעניין בכתב עת רפואי בשם Frontiers Medicine - שם הסביר כי באותה תקופה אמנם שיעורי התמותה אצל תינוקות היו גבוהים, אבל זהו המקרה הראשון שבו לחוקרים יש קצה חוט לדעת ממה".

כמו כן הסביר ד"ר נרליך כי את נתיחת הרקמות בוצעה באופן וירטואלי על ידי סריקות CT - שיטה חדישה שאף מאפשרת לחוקרים לקבוע את מצב התינוק לפי איכות הרקמות ואורך העצמות. לדבריו, בדיקת העצמות של התינוק הראתה כי מחסור חמור בוויטמין D שמקורו בחשיפה לאור יום ושמש אולטרה סגולית - גרם למחלת עצמות קשה אצל התינוק, למחסור במינרלים החיוני להתפתחות הגוף ובעיקר העצמות ולפגיעה בכבד ובכליות. 

מסקנה נוספת שהגיע אליה ד"ר נרליך היא שהתינוק סבל מתת תזונה - ולא בגלל שהוא לא קיבל מספיק אוכל, אלא כאמור מהחוסרים הללו שהתגלו בגופו בשל אי חשיפה לשמש. 

האם יכול להיות שהתינוק לא יצא בכלל לחצר? בהחלט כן, ואפשר גם להבין מדוע. לדברי ד"ר נרליך, בתקופה ההיא, אנשים שהשתייכו למשפחות אצולה נמנעו מחשיפה רבה לאור השמש, היות ורצונם היה לשמור על עור לבן (שהיה סימן למעמד גבוה אז). מי שנחשף לשמש הם אנשים מהמעמד הבינוני-נמוך כדוגמת פועלים ועובדי אדמה בעיקר. 

תגיות:מחקרתינוקויטמין dשמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה