מעניין

צפו: אוטיסט בן 16 – מעולם לא למד פסנתר אבל יודע לנגן כל שיר

איתי בנישו, נער על הרצף האוטיסטי, הפך לכוכב רשת לאחר שפורסם סרטון שלו, בו הוא מנגן על הקלידים כשגבו מופנה אליהם, למרות שאינו יודע לקרוא תווים. "כשמשמיעים לי שיר אני יכול לנגן אותו", אמר

אא

איתי בנישו בן ה-16 מאשדוד, נער על הרצף האוטיסטי, הפך לכוכב רשת לאחר שפורסם סרטון שלו, בו הוא מנגן על הקלידים כשגבו מופנה אליהם. איתי מעולם לא למד לנגן בפסנתר ואינו יודע לקרוא תווים ועם זאת, הוא יכול לנגן כל שיר על ידי שמיעה שלו בלבד.

איתי מטופל במכון להתפתחות הילד בבית החולים ספרא לילדים כבר עשור. בטקס חניכת האתר החדש של המכון, הוא הפליא את המשתתפים כשניגן יצירה שלמה כאשר הוא עומד עם הגב לקלידים. הסרטון הופץ ברשת והפך לויראלי והגיע אפילו לתוכניות האקטואליה השונות.

 

 

"איתי סיפר לחדשות 12 ש"כשמשמיעים לי שיר אני יכול לנגן אותו משמיעה או שישמיעו לי פעם אחת או פעמיים", הוסיף וציין כי המוזיקה החביבה עליו היא בעיקר מוזיקה משנות ה-80.

אמו של איתי, אידית, מספרת שהוא לא דיבר עד גיל 4. "כשהוא היה קטן אנחנו הסתכלנו יותר על העתיד... המחשבות היו כל כך רחוקות שעם הזמן למדנו שבעצם כל יום שעובר ואנחנו רואים איזושהי התקדמות, נותן לנו אוויר ופותח לנו את הראייה", סיפרה. "אנחנו מאוד מרוצים ממה שקורה, אנחנו מסתכלים בעצם על המחר".

איתי החל לאחרונה להופיע בפני קהל וניצל את ההזדמנות לספר על הקשיים שלו בתור נער על הרצף האוטיסטי. "אני דווקא גאה בעצמי שאני אוטיסט, ואני לא מתבייש לשתף לכולם. אני חושב שאנשים צריכים להבין את המשמעות של זה בעצם. אוטיזם זה בכלל לא מחלה, לא מדבק וגם לא קללה".

ד"ר איה שילון-הדס, מומחית להתפתחות הילד בבית החולים ספרא לילדים בשיבא הסבירה לחדשות 12 כי "הנגינה אצל איתי היא לא רק דבר מכני שלפעמים אנחנו רואים בילדים על הספקטרום האוטיסטי, זה באמת מאהבה גדולה ובנשמה. הוא מחונן, הוא נגן באמת עם הרבה יכולות".

 

תגיות:מענייןרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה