חדשות בארץ

קנתה לבעלה מכשיר החייאה ליום הולדתו - והצילה את חייו

ליאת פלס קנתה לבעלה דפיברילטור ביתי ליום הולדתו. מתנה בלתי שגרתית, ללא ספק, אבל כזו שהצילה את חייו: "הרופאים אמרו לי שבלי הדפיברילטור או שהייתי מת או שהייתי נשאר עם נזק מוחי בלתי הפיך"

אא

ליאת פלס החליטה לקנות לבעלה אורי מתנה די מוזרה ליום הולדתו – דפיברילטור ביתי, אבל זה בדיוק הדבר שהציל את חייו. לאורי בן ה-47 מגבעתיים יש היסטוריה משפחתית של אירועי לב. בעקבות זאת, אשתו החליטה לקנות לו ליום הולדתו מכשיר החייאה ביתי, שבכוחו להציל חיים במקרים של התקף או דום לב, והצילה את חייו.

אורי יצא השבוע למשחק כדורסל עם חברים, כשסמוך לשעה 23:00, החל להרגיש ברע. חבריו כבר התפזרו ואורי התלבט אם לנסוע לבית החולים או לא. "הרגשתי אחרי המשחק תשוש במיוחד, ולנוכח ההיסטוריה המשפחתית התלבטתי אם לנסוע לאיכילוב. בדיעבד, היום אני יודע שבאותם רגעים הייתי כבר באירוע לב", סיפר אורי.

בסופו של דבר הוא החליט לחזור הביתה, וכשהגיע – הרגיש שמצבו ממש מתדרדר. הוא העיר את ליאת וביקש ממנה שתטפל בו. "נשכבתי על הספה בסלון, הרגשתי שאני עומד לאבד את ההכרה והחלטנו להזמין אמבולנס".

ליאת הזמינה עזרה רפואית, אך במקביל שלפה את הדפיברילטור, ויחד עם בנם היא פעלה בתבונה וביעילות כדי להציל את חייו של אורי. "הם עבדו לפי ההוראות ועשו לי החייאה באמצעות המכשיר, תוך כדי שהיא בטלפון מול מוקד מד"א", סיפר.

בעקבות הפעולה המהירה של ליאת ובחסדי השם, אורי התעורר והתאושש תוך זמן קצר והועבר לבית החולים. "הרופאים אמרו לי שבלי הדפיברילטור או שהייתי מת או שהייתי נשאר עם נזק מוחי בלתי הפיך. ניצלתי בזכות זמן התגובה הקצר, והרופאים אמרו שהלב והמוח שלי מתפקדים כרגיל. אני מרגיש שמח ובר מזל והייתי רוצה שאנשים יידעו שהדבר הזה מציל חיים ושיידעו שזה קיים".

פרופ' קובי שחם, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במערך הקרדיולוגי של איכילוב, שטיפל באורי אומר כי "כל דקה שעוברת מאז דום הלב ללא טיפול על ידי הדפיברילטור - מורידה את הסיכוי להישרדות בעשרה אחוזים. במקרה זה, אם לא היה הדפיברילטור הביתי, היו חולפות כמה דקות יקרות עד שהיה שימוש על ידי צוות חירום", אמר והוסיף "במצב של דום לב הדפיברילטור מעביר שוק חשמלי שגורם למעין ריסטרט של הלב, וגורם לו לעבוד מחדש בצורה סדירה. אנחנו רואים כל יום את ההבדל בין כאלו שבאו לאחר טיפול ראשוני של דפיברילטור ובין כאלו שלא, לא רק מבחינת סיכויי ההישרדות אלא גם מבחינת הסיבוכים לאחר מכן".

תגיות:חדשותבריאותדפיברילטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה