חדשות בארץ

גנץ ייפגש עם ארדואן: "יחודשו יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות"

שר הביטחון, הנמצא כעת בביקור מדיני בטורקיה, ייפגש עם נשיא טורקיה ארדואן. מדובר במפגש ראשון של שר ביטחון ישראלי עם גורמים מדיניים בטורקיה מזה עשור

  • ב' חשון התשפ"ג
(צילום: פלאש 90 / shutterstock)(צילום: פלאש 90 / shutterstock)
אא

שר הביטחון בני גנץ ייפגש היום (חמישי), חמישה ימים בלבד לפני הבחירות בישראל, עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

הפגישה תתקיים בשעה 15:30 בארמונו של ארדואן באנקרה, והיא תתווסף לפגישה המתוכננת עם שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר במשרד ההגנה.

מטעמו של גנץ נמסר: "מדובר במפגש הראשון של שר ביטחון עם מקבילו ועם גורמים מדיניים בטורקיה לאחר למעלה מעשור. במסגרת המפגשים, יחדש גנץ את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות".

גורם ביטחוני אמר כי גם בעשור האחרון לא היה נתק מוחלט בין שתי המדינות לאורך השנים, וכי היו ביניהן שיתופי פעולה בעולמות המודיעין, בין השאר בסיכול תשתית הטרור של איראן ברחבי טורקיה, שנועדה לפגוע בישראלים. הוא צוטט ב-ynet באמרו: "הקשר הזה מחזק מאוד את הנוכחות הישראלית במרחב, את שיתופי הפעולה ואת התיאומים בערוצים המדיניים, הביטחוניים-צבאיים ואולי התעשייתיים בעתיד, עם חלק מהמדינות. זה  כשלעצמו אומר שזה מהלך נכון לטובתה של ישראל. ברקע גם ההסכם על הגבול הימי עם הלבנונים, שזה בכלל עוד מימד מאוד משמעותי המחזק את הקשרים".

עוד ציין הבכיר כי השיח הביטחוני עם טורקיה ייעשה באופן מדוד ושקול. "אנחנו לא רצים פה לחיבוקים מהר מדי, הכל נבחן בקפידה בבחינה מאוד מדוקדקת של שר הביטחון. אנחנו מחפשים פה תהליך עדין, זהיר כאשר תמיד נמצא צעד אחד אחורה מהשיח המדיני בין ראש הממשלה ומשרד החוץ ושם בקשרים האזרחיים-כלכלים אני מזכיר, הקשרים הכלכליים ביננו לבין טורקיה לא נפסקו. הכניסה למרחב הביטחוני היא מאוד מאוד עדינה, בצעדים מאוד מדודים, לכן לא צריך לצפות פה עכשיו לאיזה מרוץ רכש וקניות בעניינים בהיבט הביטחוני, אנחנו מאוד מאוד מקפידים ללכת בצעדים מאד מדודים וזהירים. לכן גם כיול הציפיות בצד השני, אנחנו הבהרנו ונבהיר את זה בביקור של השר ביממה הקרובה".

תגיות:טורקיהבני גנץרג'פ טאיפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה