חדשות בארץ

בושה: כך מצפצפים לפיד, ליברמן ושאשא ביטון על הייעוץ המשפטי

היועץ המשפטי של משרד האוצר מאשים את השרים ליברמן ושאשא ביטון בכך שפעלו בלי שום סמכות בחוק בעת שחתמו על הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים

  • ל' תשרי התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר, תקף בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן ואת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בכך שפעלו לדבריו באופן תקדימי ובלי שום סמכות בחוק כשחתמו על הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים.

במכתבו, שפורסם ב'כאן 11', ציין מסינג כי בתקופת הבחירות אסור היה לאשר את ההסכם, שכולל בתוכו השלכות תקציביות דרמטיות.מסינג פנה באופן חריג ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וביקש ממנה להתערב ולהודיע במיידי על ביטול ההסכם כיוון שאינו חוקי.

על פי הפרסום, לשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ומנכ"לית משרדו נעמה שולץ הפעילו לחץ לאשר את ההסכם בלי מקור תקציבי, לאחר שלפיד סירב להביאו לממשלה לפני הבחירות, לצורך אישור הסכם קיצוץ רוחבי שנדרש למימונו. באופן זה נענו ליברמן ושאשא ביטון לדרישתו המנוגדת לחוק של לפיד, וחתמו על ההסכם עם המורים - בלי כל סמכות.

לפיד התייחס לפרסומים ואמר: "אנחנו צריכים לסגור את המקורות התקציביים להסכם. בוודאי שלחצתי והייתי חלק מהמאמץ. ההסכם הזה בעיניי חוקי, אם נצטרך לעשות פה ושם תיקונים, נעשה אותם".

 
 
תגיות:יאיר לפידמשרד החינוךהסתדרות המוריםאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה