חדשות בארץ

הלינץ’ בעכו: בית המשפט שחרר את אחד הפורעים למעצר בית 

אחד הנאשמים בהתפרעויות בעכו במהלך מבצע "שומר החומות" ובהשתתפות בלינץ' במור ג'אנאשווילי שוחרר למעצר בית. ג'אנאשווילי: "דם יהודי לא יכול להיות הפקר"

  • כ"ט תשרי התשפ"ג
ההתפרעויות בעכו, ארכיון (צילום: רוני עופר, פלאש 90)ההתפרעויות בעכו, ארכיון (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
אא

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, שחרר היום (שני) למעצר בית באיזוק אלקטרוני את ראני פיראן, הנאשם בשורת התפרעויות בעיר עכו במהלך מבצע "שומר החומות" ובהשתתפות בלינץ' הקשה במור ג'אנאשווילי.

כתב האישום מייחס לפיראן שלל עבירות, בין היתר מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, התפרעות ועוד. זאת בשל השתתפותו במספר אירועי התפרעויות שכללו יידויי אבנים, ירי זיקוקים, הצתות, וכן פגיעות קשות בלינץ' הקשה בג'אנאשווילי. סילמן ציין בהחלטתו, כי מדובר במספר ימים ברצף של אירועים בהם על פי כתב האישום הנאשם לקח חלק בפעילות עבריינית.

בין הנימוקים לשחרור ציין השופט את הזמן שחלף מהאירוע. לדבריו, "לא ניתן להימנע מלייחס משקל מהותי לעובדה כי מדובר באירועים אשר התרחשו לפני למעלה משנה. יש בכך ללמד כי גם אם נשקפת מסוכנות מהמשיב, זו דעכה עם הרגיעה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את ג'אנאשווילי, מסר: "שחרור למעצר בית של מחבל שביצע לאורך כמה ימים פיגועים של הצתות חנויות של יהודים, פרעות ולינץ' קשה - זה קורה רק במדינה שאינה חפצת חיים. בית המשפט חייב להתעשת ולדאוג להרחיק את הטרוריסטים האנטישמיים הללו מהחברה ומכל אפשרות לחזור שוב על מעשיהם הרצחניים. אנו מצפים שיוגש ערר כנגד החלטת המחוזי, ושבית המשפט העליון יפסוק לפי אינטרס החיים הבסיסי של מדינת ישראל ואזרחיה ויותיר את המחבל וחבריו מאחורי סורג ובריח".

ג'אנאשווילי, שנכח בדיון, מסר: "אני נסער, כועס, מקומם אותי שדם יהודי הפקר. המחבלים עושים כבשלהם, בית המשפט משחרר את המחבל שהשתתף בלינץ' כנגדי. המחבל שרף בתי עסק של יהודים, זה לא ייתכן שמחבל שניסה לרצוח יהודי ולשרוף בתי עסק של יהודים ישוחרר. לא מבין איך זה קורה, פניתי לשופט ושאלתי אותו: איפה הזכויות שלי כאזרח יהודי שנפצע פה? איפה הרגישות? איך אפשר לשחרר אדם כזה מסוכן? השופט נתן לי תשובה הזויה. הגיע הזמן שבתי המשפט יבינו, דם יהודי לא יכול להיות הפקר. אני לא מקבל את זה, אני דורש מהפרקליטות לערר ואני אלחם על כך".

תגיות:לינץ'פרעות תשפ"אמור ג'אנאשווילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה