עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה מיוחד באינטליגנציה של בבון?

למה דגים צריכים חשמל, מהי פלדת אל-חלד ומיהו הנחשונק? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום:(צילום:
אא

הידעתם מה מיוחד באינטליגנציה של הבבון? הבבונים הם מבעלי החיים האינטליגנטיים ביותר בעולם החי. כך, לדוגמה, הם סתגלנים מאוד, בניגוד למרבית בעלי החיים, ומסוגלים לחיות באקלימים שונים ובאזורים שונים בעולם. כשהבבונים פוגשים בבני אדם, הם גם מסוגלים להבדיל בין גברים לנשים.

למה משמש החשמל של דגי החשמל? בים קיימים סוגים רבים של דגים שמסוגלים לייצר חשמל באמצעות תאי חשמל ייחודיים בגופם. אצל חלקם משמש החשמל לניווט ולתקשורת, ואילו אצל אחרים – הוא מיועד להגנה ותקיפה: הם מייצרים מתח חשמלי גבוה ומפנים אותו לבעל החיים המאיים עליהם. ישנם דגים שמסוגלים לייצר מתח חשמלי של פי שלושה מהמתח שזורם בקווי החשמל שלנו.

מהי פלדת אל-חלד? בניגוד לכלים מברזל, שמעלים חלודה בעקבות התרכבות עם החמצן שבאוויר, כלים שעשויים מפלדת אל-חלד (נירוסטה) מוגנים מן הקורוזיה, כיוון שהם עשויים מסגסוגת המערבת ברזל, ניקל וכרום.

הידעתם איך הנחש מחליף בגדים? עורו של הנחש אינו גדל יחד איתו. בכל שלב בחיים גדל עור חדש על גופו של הנחש, תחת העור הישן. כשהעור החיצוני מתבלה, ומפסיק להיות גמיש, הנחש משיל אותו – מתפתל ויוצא מתוכו החוצה, "לבוש" בעורו החדש.

הידעתם איזה בעל חיים הוא הנחשונק? זהו מין של נחשון ים, בעל חמש זרועות המתחלקות ומסתעפות לעשרות ענפים-נחשים, שנעים בתנועה מתמדת. במהלך הלילה הוא פורש את זרועותיו כדי ללכוד דגים קטנים, ובבוקר הוא מצטנף וחוזר למאורתו.

תגיות:עובדות שלא ידעתםבבון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה