חדשות בארץ

"החליפו את התפילין ברובה": הטעות המביכה של לפיד

בנאום שנשא בטקס לזכר חללי מלחמת יום כיפור, אמר ראש הממשלה יאיר לפיד כי "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את התפילין ברובה". טעותו המביכה חוללה סערה ברשת

  • י"א תשרי התשפ"ג
לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם היום (חמישי) בטקס לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים. במהלך נאומו התייחס לפיד לנושא הלכידות החברתית: "כאשר רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה, הם לא שאלו מי ימני ומי שמאלני, מי צם ומי לא צם. הדתי שיצא מבית הכנסת והחילוני שלימד את ילדיו לנסוע באופניים עלו על מדים ויצאו שכם אל שכם אל הקרב".

טעותו המביכה של לפיד בנוגע להנחת תפילין ביום הכיפורים חוללה סערה ברשת. חבר הכנסת לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת, עמיחי שיקלי, כתב: "העובדה שראש ממשלה בישראל לא יודע שביום טוב לא מניחים תפילין מעציבה, ולא פחות מעציבה העובדה שאין בסביבתו יועץ אחד שמודע לפרט הכל כך אלמנטרי הזה. מביך, מאוד מביך".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "דעה לא פופולרית: יש הרבה נושאי מהות לבקר עליהם את לפיד. לבקר אותו על חוסר הידע שביום כיפור לא מניחים תפילין, זה פחות חשוב. מערכת החינוך של מדינת ישראל, שכבר שנים רבות מגדלת עמי ארצות במקום אפיקורסים, זה דווקא לא באשמתו. אבל גם את זה נצטרך לתקן אחרי הבחירות".

תגיות:יום הכיפוריםיאיר לפידתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה