חדשות בארץ

ישראל ביתנו: "הליכוד – מפלגה של יוצאי מדינות ערב"; נתניהו: "התבטאות גזענית"

בפרסום מטעם ישראל ביתנו נכתב, כי בעקבות הפריימריז הליכוד הפך ל"עוד מפלגה סקטוריאלית של יוצאי מדינות ערב". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "בישראל של 2022 אין מקום לשיח המפלג והמסית של ליברמן, התשובה תגיע בקלפי"

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:41)

בעיתון מטעם ישראל ביתנו שחולק בימים האחרונים נכתב, כי בעקבות הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה-25, המפלגה הפכה למפלגה סקטוריאלית של יוצאי מדינות ערב.

על פי הדיווח של עמית סגל ב-N12, במאמר בשפה הרוסית שפורסם בעיתון נכתב כי "לאחר הפריימריז האחרונים הליכוד ביצר את עצמו כעוד מפלגה סקטוריאלית של יוצאי מדינות ערב. הבעיה היא שלא רוב המנהיגים של הליכוד הם מאותו מוצא אלא שהם בעלי קודים תרבותיים ופסיכולוגיים שאופייניים לעדות האלה".

בעקבות הפרסום, מסרו בישראל ביתנו כי מדובר ב"אמירה חמורה מאוד שאינה מקובלת ואינה על דעת מפלגת ישראל ביתנו, ולכן ברגע שנודע לנו הדבר הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם כותב המאמר".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בחריפות על הפרסום: "אני מגנה בתוקף את ההתבטאות הגזענית של ליברמן נגד מצביעי הליכוד. אני גאה בכך שתנועת הליכוד מייצגת את כל אזרחי ישראל – מזרחיים ואשכנזים, ערבים ויהודים, חילונים ודתיים – ואני גאה בכל יוצאי מדינות ערב חברי הליכוד". 

"בישראל של 2022 אין מקום לשיח המפלג והמסית של ליברמן", הוסיף נתניהו. "התשובה שלנו לגזענות של ליברמן תגיע בקלפי".

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף: "בתחילה קרא ליברמן לזרוק את החרדים עם מריצות למזבלה, לאחר מכן טען שנתניהו הוא חלאת המין האנושי, וכעת פרסום דבר הגזענות המזוהם הזה בפרסום של מפלגתו ישראל ביתנו. ליברמן, אנחנו גאים בכך שאנחנו יוצאי ערב. תתבייש".

כזכור, בחודש שעבר נחשף כי באתר הרשמי של מפלגת יש עתיד בשפה הרוסית נכתב שהליכוד הינה "מפלגה ספרדית סקטוריאלית" ש"לא מייצגת יותר את כל שכבות החברה הישראלית". בעקבות הסערה שפרצה, מיהרו ביש עתיד למחוק את המשפט ומסרו כי ''הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד, ובוודאי שאינו משקף את ערכי המפלגה ולא את דרכה. לפיכך, זה נמחק לאלתר ונבדקו גם כל יתר התכנים''.

בליכוד אמרו בתגובה: "יאיר לפיד קורא היום ברוסית שלא להצביע לליכוד כי זו 'מפלגה של ספרדים'. לגזענות של לפיד אין גבולות. הליכוד היא המפלגה של כל עם ישראל ואנחנו גאים בכך''.

תגיות:ישראל ביתנובנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה