חדשות בארץ

אתר יש עתיד ברוסית: הליכוד – מפלגה של ספרדים

באתר הרשמי של מפלגת יש עתיד המיועד לדוברי השפה הרוסית בישראל נכתב כי הליכוד הפך ל"מפלגה ספרדית סקטוריאלית". בעקבות החשיפה, המשפט הוסר מהאתר. הליכוד: "לגזענות של לפיד אין גבולות"

(צילום: גדעון מרקוביץ’ / פלאש 90)(צילום: גדעון מרקוביץ’ / פלאש 90)
אא

באתר הרשמי של מפלגת יש עתיד בשפה הרוסית נכתב כי הליכוד הינה "מפלגה ספרדית סקטוריאלית". בעקבות חשיפת המשפט, מיהרו ביש עתיד למחוק אותו מהאתר.

במסר, המופנה לקהל היעד של דוברי הרוסית בישראל, נכתב כי "המפלגה הגדולה במדינה לא מייצגת יותר את כל שכבות החברה הישראלית. היא זנחה את האידיאולוגיה שלה והפכה לספרדית סקטוריאלית״.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הגיבה: "במסר שיש עתיד שלחה לקהל דובר הרוסית היא הטמינה מסר מתוך תקווה שהוא יעבור מתחת לרדאר של דוברי העברית. במסר מפלגת האיחוי והריפוי מתריעה בקהל הרוסי לא להצביע ליכוד. הסיבה: כי הליכוד הפכה למפלגה של – תנו לי בתופים – ספרדים. כלומר מזרחים. לפיד וגנץ מנרמלים את גרבוז".

ביש עתיד מחקו, כאמור, את המשפט ומסרו לאחר מכן: ''הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד, ובוודאי שאינו משקף את ערכי המפלגה ולא את דרכה. לפיכך, זה נמחק לאלתר ונבדקו גם כל יתר התכנים''.

בליכוד אמרו בתגובה: "יאיר לפיד קורא היום ברוסית שלא להצביע לליכוד כי זו 'מפלגה של ספרדים'. לגזענות של לפיד אין גבולות. הליכוד היא המפלגה של כל עם ישראל ואנחנו גאים בכך''.

לאחר מחיקת המשפט, כתבה דיסטל אטבריאן בטוויטר: "פחות משעה אחרי שחשפתי שיש עתיד הצפינה מסר גזעני ואנטי מזרחי לקהל דובר הרוסית שלה – החברים הטובים, המאחים והמרפאים מיש עתיד פשוט העלימו את המסר מהאתר. מחקו אותו. למה לדעתכם הם מחקו אותו? מה הם מנסים להסתיר?".

תגיות:הליכודיש עתידבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה