חדשות בארץ

דרמה: ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדות שיקלי לכנסת

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, החליט שלא לאשר את מועמדותו של חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי במסגרת רשימת הליכוד לכנסת ה-25. הליכוד: "פגיעה חמורה בדמוקרטיה. נערער לעליון"

שיקלי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)שיקלי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:15)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, הטיל הערב (רביעי) פצצה פוליטית כשהודיע על פסילת התמודדותו של חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי לכנסת ה-25 במסגרת רשימת הליכוד. בליכוד הודיעו כי יערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון.

החלטתו של עמית התקבלה בעקבות עתירה שהגישה מרצ לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את מועמדותם של שיקלי ושל חברת הכנסת עידית סילמן. כזכור, שיקלי שוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד וסילמן שוריינה במקום ה-16. במקביל לפסילת מועמדותו של שיקלי, החליט יו"ר ועדת הבחירות לאשר את התמודדותה של סילמן.

בעתירה של מרצ נגד שיקלי נטען כי יש לפסול את מועמדותו במסגרת הליכוד, שכן הוא הוכרז על ידי ועדת הכנסת כפורש מסיעת ימינה. שיקלי אומנם התפטר מהכנסת, אך עמית קיבל את טענת מרצ לפיה התפטרותו מהכנסת לא נעשתה סמוך למועד ההכרזה עליו כפורש אלא רק לאחר שמשך את הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי נגד ההכרזה.

בהחלטתו טען עמית כי "בנסיבות התנהלותו של שיקלי לאורך כל הדרך, הטענה כי יש לראות בהתפטרותו לאחר משיכת הערעור התפטרות 'בסמוך לפרישתו', עושה את החוק לפלסתר. שיקלי פעל מהרגע הראשון לכינונה של הממשלה בניגוד לעמדת סיעת ימינה. במישור הכמותי ובמישור האיכותי הצביע עם האופוזיציה החל מתחילת הדרך ועד סופה, לרבות בהצבעות חשובות בנושאים שלכאורה עומדים אפילו בניגוד לעמדתו הערכית-אידיאולוגית שלו עצמו. במצב דברים זה, שעה שכל העם רואים את המראות ואת הקולות, והאזרח הסביר רואה בשיקלי כמי שפרש כבר בשנת 2021, התפטרותו לאחר החלטתה של ועדת הכנסת בחודש אפריל 2022 הייתה מתבקשת".

"גם לאחר שוועדת הכנסת קבעה כי יש לראות בשיקלי כמי שפרש מסיעת ימינה, הוא המשיך לפעול נגד הסיעה. במצב דברים זה אם נכיר בו כמי שפרש 'בסמוך' להתפטרות, יהא בכך כדי לרוקן מתוכן את סעיף 6א לחוק יסוד הכנסת ואת התכלית שעומדת בבסיסו, ובכך יש כדי לפגוע באמון הציבור ב'כללי המשחק' כפי שנקבעו על ידי הכנסת עצמה", סיכם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

בליכוד הגיבו בחריפות על החלטתו של עמית והבהירו כי יגישו עליה ערעור לבג"ץ: "הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה. נערער לעליון".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תקף: "הפסילה של עמיחי שיקלי היא פשיטת רגל מוסרית של השופט עמית. חבר הכנסת היחיד שנשאר נאמן להבטחה לבוחרים, נפסל בגלל ש'פרש' מסיעת ימינה, אותה סיעה שהתפרקה לכל עבר. הצבת נציג 'מפלגת בג"ץ' בתור יו"ר וועדת הבחירות מוכיחה את עצמה שוב ושוב כטעות".

בתגובה ראשונה להחלטה של עמית, אמר שיקלי לערוץ 14: "השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, זה לא מעניין אותי. מה שחשוב שדבקתי באמת ובערכים, ואני מוכן לשלם את המחיר. ברמה המשפטית, העוול זועק פה עד שמי שמיים. בית המשפט המחוזי הציע פשרה, שאמשוך את העתירה ואוכל להתמודד, ועל יסוד זאת בחרתי להצטרף לליכוד. זו דוגמה מובהקת לפוליטיזציה של שופטי העליון, השופט עמית הוכיח שהוא פוליטיקאי בגלימה. ההחלטה שלו היא שערורייתית, אנטי מוסרית ופוליטית".

תגיות:הליכודעמיחי שיקליועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה