חדשות כלכלה

אולי מגיע לכם כסף מרשות המיסים? בדקו אם קיבלתם "מעטפה ירוקה"

רשות המיסים תיידע 11,000 איש שיש להם פוטנציאל לזכאות להחזר מס, זאת 7 שנים אחרי דו"ח מבקר המדינה שציין כי רשות המיסים לא פועלת להחזיר כסף לזכאים

  • כ"ד אלול התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

רשות המיסים החלה בשליחת 11,000 מכתבים לאזרחים, שבדיקת השכר שלהם העלתה ששילמו מס עודף, ויש להם פוטנציאל להחזר מס.

המהלך מגיע 7 שנים לאחר שמבקר המדינה ציין בדו"ח כי עשרות אלפי אזרחים לא יודעים כלל שהם שילמו מס שלא היו צריכים, והרשות לא מודיעה להם על כך שמגיע להם החזר ממס הכנסה. הרווח שהמדינה גורפת לקופתה מאי עדכון האזרחים נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה.

רשות המיסים פתחה במהלך לאיתור האזרחים ששילמו מס עודף, ואיתרה כ-11,000 הזכאים להחזר מס. יש סיבות שונות לזכאות על החזרי מס, ביניהם: עבודה אצל שני מעסיקים ואי עריכת תיאום מס, וכיוצא בזה. אמנם יש לציין כי לאחר שבע שנים ומעלה לא ניתן לבקש החזרי מס, וגם רשות המיסים לא יכולה לתבוע עוד תשלומי מס.

עשרות אלפי המעטפות שנשלחו לזכאים עוצבו בצבע ירקרק בהיר, זאת כדי לבדל אותם מדואר רגיל של הרשות, וכדי למשוך את תשומת לב המקבלים, שעליהם לבדוק את זכאותם להחזר מס ולהגיש בקשה. למכתב מצורף טופס 135, בקשה להחזר מס לשנת 2016, וכן דף הסבר למילוי הטופס.

מנהל רשות המיסים ערן יעקב מסר: "הרשות פועלת באופן יזום למיצוי זכויות מס לכלל הציבור ולאיתור זכאים פוטנציאלים להחזר מס. עד כה פעלה הרשות לעידוד ביצוע החזרי מס ע"י אוכלוסיות עם מאפיינים דומים כמו ניצולי שואה והורים לילדים עם מוגבלות. במהלך הנוכחי אותרו ע"י הרשות זכאים פוטנציאלים להחזר מס בשל תשלום מס עודף בשכרם ולראשונה נעשתה פנייה אליהם באמצעות 'המעטפה הירוקה', שמשמעותה – תוכן המעטפה שווה לך כסף".

תגיות:רשות המיסיםהחזר מס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה