חדשות בעולם

המלך צ’ארלס והשבת: המחווה של מלך בריטניה תרגש גם אתכם

המלך צ'ארלס הקדים את הפגישה עם מנהיגים דתיים שתוכננה לערב שבת, זאת כדי לאפשר לרב הראשי להשתתף בפגישה תוך שמירה על קדושת השבת

  • כ"ד אלול התשפ"ב
המלך צ’ארלס (צילום: shutterstock)המלך צ’ארלס (צילום: shutterstock)
אא

מלך בריטניה צ'ארלס השלישי במחווה מיוחדת לרבה הראשי של הממלכה המאוחדת, הרב אפרים מירוויס - כך מדווח ה-Jewish Chronicle הבריטי.

על פי הדיווח, פקידי ארמון בקינגהאם הודיעו לראשי הדתות השונות בבריטניה כי תתקיים פגישה עם המלך צ'ארלס. הפגישה תוכננה להתקיים ביום שישי בשעה 18:00 בערב.

אלא שלמלך ולראשי הארמון התברר כי מכיוון שהשבת נכנסת בבריטניה בשעה 18:59, הרב מירוויס לא יוכל להשתתף בה. בשל כך הודיעו ראשי הארמון כי הפגישה תוקדם לשעה 17:00, על מנת לאפשר לרב להשתתף בה ולהספיק לחזור לביתו ללא חילול שבת.

מקורביו של הרב מירוויס ציינו כי הרב התרגש מההתחשבות של המלך, אותה כינה "מחווה מדהימה". אחד ממקורבי הרב צוטט ב-Jewish Chronicle באמרו: "מכל הדברים שהצוות המלכותי צריך לשקול, עם לוח הזמנים המטורף שיש למלך כרגע, להעביר דברים מתוך כבוד לרב הראשי והשבת זו מחווה לא קטנה. זה לא שהרב הראשי אמר להם שהשבת תהיה בעיה. הארמון לקח את היוזמה, הפקידים התקשרו ואמרו: 'אל תדאגו בקשר לזה, הבנו שזה יתנגש עם השבת אז נעביר את זה עבורכם'. זה היה נפלא מצידם, ומאפיין את המלך".

יצוין כי המלך צ'ארלס מנהל קשרי ידידות קרובים עם הרב הראשי והקהילה היהודית בבריטניה. פגישה של מלך או מלכה חדשים הנכנסים לתפקידם עם מנהיגים דתיים הינה חלק מהנוהל במדינה.

הרב זמיר כהן - "שווה לשמור את השבת האחרונה של השנה". צפו בדברים המחזקים:

 
רוצים לשמור שבת כהלכתה? לחצו כאן והורידו את הקובץ.
תגיות:בריטניהשבתהמלך צ'ארלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה