הרבנית חגית שירה

על מה התפלל חבקוק הנביא לפני אלפי שנים?

ביום שלישי הקרוב, כ"ד באלול, תחול ההילולה של חבקוק הנביא. על מה התפלל חבקוק הנביא לפני אלפי שנים, ונענה? על הדור שלנו, הדור האחרון

אא

איך אפשר לזכות ליישוב הדעת בדור שכולו היסח הדעת? צפצופים, צלצולים, לייקים וצבעים, סדרות, רדיפות, ים של אינפורמציה ושטיפות מוח סמויות וגלויות...

ואת, את בסך הכל אישה קטנה אחת שמחפשת קצת רוגע, שקט ואמונה, ולא יודעת, ריבונו של עולם - איך לכבות את כל הרעש הזה, כאילו עולם שלם רוחש וגועש בתוך הראש שלך!

ביום שלישי הקרוב, כ"ד באלול, תחול ההילולה של חבקוק הנביא. הוא היה בנה של האישה השונמית, שזכתה לארח את אלישע הנביא בביתה בעליית קיר קטנה שבנתה לכבודו, והנביא ברך אותה: למועד הזה כעת חיה את חובקת בן... בן שאכן נולד אחרי שנה. בוקר אחד יצא הילד אל אביו לשדה, ופתאום הוא צעק לאביו: "ראשי, ראשי!". אביו שלח אותו לאמו, היא החזיקה אותו על ברכיה, ועד הצהריים – הילד מת. העלתה האישה השונמית את בנה המת לעליית הקיר הקטנה, סגרה את הדלת ורצה לקרוא לאלישע הנביא. הוא הגיע, עלה אל הילד וגהר עליו – פיו על פיו, עיניו על עיניו, כפיו על כפיו... והילד פקח את עיניו.

הילד הפלאי הזה הוא חבקוק הנביא. אומר הזוהר הקדוש: חבקוק על שם החיבוק. והזוהר שואל: והרי היה צריך לקרוא לו חבוק... ולמה נקרא שמו חבקוק, והוא עונה נפלא – על שם שני החיבוקים, האחד של אמו (את חובקת בן) והשני של אלישע הנביא, כשהחיה אותו.

המדרש מספר שחבקוק עשה פעם צורה של עוגה על הארץ, נכנס לתוכה ואמר לקב"ה שהוא לא יוצא ממנה עד שיענה לו. ואכן ה' ענה לו, והוא יצא ממנה.

מה ביקש חבקוק הנביא? על מה התפלל לפני אלפי שנים ונענה? הוא צפה לדורנו, הדור האחרון, ובקש בשבילנו! את מבינה? הוא שלח לנו כבר מאז חיבוק ענק ותפילה גדולה, שנזכה לעבור את התקופה הרועשת בקלות, ושהקדוש ברוך הוא יעשה לנו ניסים כמו ביציאת מצרים... מדהים!

בספר תפילה למשה כותב רבי מרדכי שרעבי (מובא גם בספר המידות, רפואה וחיים פרק י"ב)כי מי שמוחה מבולבל, תהיה רגילה לומר את תפילת חבקוק הנביא. התפילה פותחת: תפילה לחבקוק... על שיגיונות... ומסיימת: ועל במותיידריכני.

לכולנו יש שיגיונות ובלבולים, וחבקוק הנביא, שחווה מוות בילדותו וראה אמת בהירה בעולמות העליונים, הוא מבטיח – וצדיק באמונתו יחיה! אמונה, אחותי – שימי את ה' על הבמה המרכזית בחייך, ותני לו להדריך ולהוליך אותך.

סידור "שירת חיי" הוא הסידור כמעט היחיד שמופיעה בו תפילת חבקוק הנביא הנצרכת כל כך לדור הזה. הזמיני לקראת השנה החדשה מארז מהודר – לוח שנה מעוצב, "לוח לבך", וסידור "שירת חיי", ותקבלי סדר הדלקת נרות נדיר עם מאמרי זוהר והפטרת חנה.

תגיות:חבקוק הנביאהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה