חדשות בארץ

הרמטכ"ל כוכבי: "רס"ן בר פלח הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו"

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים תחקור ראשוני בזירת ההיתקלות הלילית עם המחבלים, במהלכה נהרג רס"ן בר פלח הי"ד: "ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש"

כוכבי בזירת ההיתקלות (צילום: דובר צה"ל)כוכבי בזירת ההיתקלות (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע אחר הצהריים (רביעי) לזירה בה התרחשה הלילה ההיתקלות עם המחבלים, בסמוך למעבר ג'למה שמצפון לג'נין. רס"ן בר פלח הי"ד, שנהרג בהיתקלות, יובא למנוחות הערב בשעה 19:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

כוכבי קיים במקום תחקור ראשוני עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה אורן שמחה, מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל, ומפקדים נוספים.

"זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת", אמר הרמטכ"ל בתום ביקורו. "ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה. אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה".

"הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה"ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מדי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל", הוסיף כוכבי. "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה יאיר לפיד לתקרית בה נפל רס"ן פלח הי"ד: "אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלסטינית. זו עליית מדרגה. בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

"בשם ממשלת ישראל, בשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רס"ן בר פלח זכרו לברכה, גיבור ישראל. הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים. אנחנו שולחים את תנחומינו להוריו, לבת זוגו, למשפחתו ולחבריו", הוסיף לפיד.

מהתחקיר הראשוני שערך צה"ל לאחר התקרית עולה כי בשעה 23:39 זיהתה תצפיתנית שני חשודים סמוך לכפר ג'למה, שהתקרבו לגדר בקו התפר ונשכבו 15 מטרים ממנה. השניים לא זוהו עם נשק עליהם, ולכן לא נורו מיידית. כוח בפיקוד מח"ט מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל, ביצע איגוף מהשטח הפלסטיני והתקרב בזחילה לעבר המחבלים, כשכוח נוסף בפיקודו של פלח, סגן מפקד סיירת הנח"ל, נותר מולם בעמדה. ההיתקלות התרחשה בשעה 02:15. פלח הספיק להסתער ולירות לעבר המחבלים לפני שנפגע מטווח קרוב. שני המחבלים חוסלו בחילופי האש.

תגיות:צה"לטרוראביב כוכביבר פלח הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה