חדשות בארץ

"בית קברות פוליטי": הציוץ ההומוריסטי של מועמד ימינה על המפלגה המפורקת

פרופ' אשר כהן, ממועמדי רשימת ימינה בבחירות לכנסת היוצאת וממבקרי ממשלת בנט-לפיד, סיפר בהומור על האפשרות שיהפוך בקרוב לחבר כנסת: "מה לכהן בבית הקברות?". רוני ססובר, אף היא ממבקרי הממשלה, סירבה להיכנס לכנסת מטעם ימינה במקומה של עידית סילמן שהתפטרה

פרופ’ אשר כהן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)פרופ’ אשר כהן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

עו"ד רוני ססובר הגישה הבוקר (שלישי) למזכירות הכנסת מכתב התפטרות מרשימת ימינה, כך דיווחה דפנה ליאל. כזכור, חברת הכנסת עידית סילמן הגישה שלשום את התפטרותה מהכנסת, על מנת שיתאפשר לה לקבל שיריון ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות. ססובר, המועמדת הבאה ברשימת ימינה, הייתה אמורה להיכנס במקומה אך סירבה. עקב כך, במקומה של סילמן צפויה להיכנס המועמדת הבאה ברשימה – אורנה שטרקמן.

פרופ' אשר כהן – שהוצב במקום ה-15 ברשימת ימינה לכנסת היוצאת, והודיע על התנגדותו לממשלת בנט-לפיד עוד לפני השבעתה – שיתף בצהריים ציוץ מבודח, בו סיפר כי במפלגה המתפרקת הכינו אותו לאפשרות שהוא עומד להפוך לחבר כנסת, זאת במידה וסגן השר אביר קארה יתפטר מהכנסת.

"מה לכהן בבית הקברות?", כתב כהן בהומור. "הבוקר הודיע לי ידידי ג'רמי, מזכיר סיעת ימינה, שבמקרה ואביר קארה יתפטר, ביום חמישי אהפוך לחבר כנסת. לא הבנתי איך מבקשים ממני להיכנס לבית הקברות הפוליטי של ימינה כשיודעים שאני כהן".

בשנה האחרונה, כהן וססובר היו בין הקולות הבולטים בקרב מועמדים ברשימת ימינה לכנסת שהביעו התנגדות נחרצת לממשלה ותמכו במהלכיו של עמיחי שיקלי נגדה. באוקטובר 2021 הם פרסמו, יחד עם שי מימון – מועמד נוסף ברשימה – מכתב חריף נגד ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט ונגד חברי הכנסת של ימינה. במכתבם תקפו השלושה את בנט על "גניבת הדעת שליוותה את הקמת הממשלה וממשיכה לעמוד ברקע תפקודה", והצהירו כי חברי ימינה שהלכו אחריו "עשו מעשה שלא ייעשה, מעשה שייזכר כאחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית".

"מקובל להניח שתפקיד ראש הממשלה בישראל הוא מהקשים והמורכבים בעולם. עם מספר חד-ספרתי של מנדטים בכנסת ובסקרים, עם גניבת דעת של בוחרים בעבר, ועם תאריך תפוגה ידוע מראש של פחות משנתיים, לבנט וחברי רשימתו אולי 'יש עתיד', אך ימינה במובן המהותי של המושג הם כבר לא יהיו. חברי הרשימה ההולכים אחרי בנט, נטולי מצפן, בכיוון האידיאולוגי ההפוך, עשו מעשה שלא ייעשה, מעשה שייזכר כאחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית. דרכם אבדה. לנו, כרגע, נשארה נחמה פורתא: ידינו לא הייתה במעל", סיכמו שלושת מועמדי ימינה את מכתבם.

תגיות:נפתלי בנטימינהפרופ' אשר כהןרוני ססובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה