חדשות בארץ

מועמד ימינה לכנסת: מתנגד לממשלת בנט-לפיד

פרופ' אשר כהן, שהוצב במקום ה-15 ברשימת ימינה לכנסת ה-24, הביע את התנגדותו להקמת ממשלת בנט-לפיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן לפגישה דחופה את ראשי סיעות גוש הימין, יחד עם ראשי מועצת יש"ע

פרופ’ אשר כהן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)פרופ’ אשר כהן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מתנגד נוסף: פרופ' אשר כהן, מועמד ברשימת ימינה לכנסת ה-24, הביע הבוקר (חמישי) את התנגדותו לממשלת הרוטציה של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. כהן, שהוצב במקום ה-15 ברשימת ימינה, העלה לעמוד הפייסבוק שלו טור שכתב לעלון הדתי-לאומי "מצב הרוח", בו הצהיר: "לו הייתה מתקיימת הצבעה בשאלה האם להשתתף בהקמת ממשלה עם המרכז, השמאל ורע"מ – הייתי מתנגד". באתר ערוץ 7 דווח, כי הוא אף עזב את קבוצת הוואטסאפ של פעילי המפלגה בציונות הדתית.

כהן הסביר בטור הדעה, כי התנגדותו לממשלה נובעת, בין היתר, מההישענות על רע"מ: "הטיעון בדבר שותפות לגיטימית כביכול 'רק בנושאים אזרחיים' הוא הכשרת חציית קו אדום בעל השלכות נרחבות. בפרעות תשפ"א הפורעים לא זעקו סיסמאות 'אזרחיות'. הם חזרו על השקר 'אל-אקצא בסכנה' ועל הקריאה לפדות את פלסטין, פלסטין שבין הירדן לים, בדם ואש. עם כל הכבוד לביקור המתוקשר בבית כנסת שרוף לאחר שריפתו, מה שנדרש הם צעדי ריבונות שימנעו את שריפתו".

עוד הוסיף כהן בעניין זה, כי "קריטית הרבה יותר היא 'הכשרה' של רע"מ ושאר המפלגות הערביות לעתיד, בקואליציות של השמאל. מכאן ואילך תמיד תוצמד להכשרה הזאת הטענה רבת המשקל 'אפילו ימינה הכשירה אותם'".

בהמשך הסביר כהן את העומד מאחורי הצטרפות מפלגות השמאל לממשלה בראשות בנט: "עבור השמאל לא מדובר בממשלת 'שינוי', עוד מילה מכובסת, אלא בממשלת 'פינוי', פינוי נתניהו מבלפור. זוהי התכלית היחידה, הבלעדית. הצורך ב'שינוי' כביכול הוא תירוץ בלבד".

"עוד נזכור שחלקים מהשמאל השותפים בממשלה עברו תהליך רדיקליזציה משמעותי. תזכורת לכך ניתנה בהצהרת יו"ר מרצ על בית הדין בהאג. אמירותיו הבוטות של יאיר גולן על שותפיו החדשים יכולות למלא ספר. במובנים מסוימים, זוהי שותפות עם הרדיקלים שבין מפגיני בלפור ועם חלק מהארגונים הפועלים נגד מדיניות ישראל. ממשלת אחדות לא עושים עם מפלגת שנאת חרדים כמו ליברמן שישלוט במשרד האוצר, או עם שמאל רדיקלי הטוען ל'סימטריה' בפרעות תשפ"א".

כהן חתם את דבריו בהתייחסות לטענה המרכזית של יו"ר ימינה, כי הקמת הממשלה נועדה למנוע בחירות חמישיות. לדבריו, מדובר אכן בטיעון חשוב, "אולם במבנה קואליציוני כזה, ספק רב אם אכן יימנעו הבחירות החמישיות. סביר לא פחות שבחירות חמישיות יגיעו בכל מקרה לאחר זמן קצר. אני מקווה מאוד בכל ליבי שכל ההערכות לעיל יתבדו. הלוואי".

פרופ' כהן מצטרף לחבר הכנסת עמיחי שיקלי, שהביע את התנגדותו לממשלת בנט-לפיד והודיע כי יצביע נגדה. מועמדים נוספים בימינה שהביעו את התנגדותם לממשלה המתגבשת הם שי מימון, מספר 9 ברשימה, ורוני ססובר שהוצבה במקום ה-11.

אמש דווח כי חבר הכנסת ניר אורבך שוקל אף הוא להתנגד לממשלה המסתמנת. פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח כי ראש עיריית שדרות, אלון דוידי – שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת מיד לאחר הבחירות – הגיע אמש לחדרו של אורבך בכנסת כדי לשכנעו שלא להתפטר אלא להצביע נגד הממשלה. 

בימינה מפעילים לחץ על אורבך להתפטר מהכנסת כדי לאפשר את כניסתה של שירלי פינטו, הבאה בתור ברשימה, שהביעה את תמיכתה בממשלה. בנט נפגש עמו הלילה, וצפוי להיפגש עמו שוב במהלך היום. חבר הכנסת מתן כהנא אמר הבוקר, בריאיון לרדיו FM103, כי הוא משוכנע שאורבך לא ימנע את הקמת הממשלה.

מנגד, יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם ילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם, שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים". השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הוסיף: "שיקלי כבר קנה את עולמו במחנה הלאומי, ובדין. אורבך נמצא צעד משם. זהו זמנם של נאמני ונאמנות מחנה הימין להיכתב בצד הנכון של ספרי ההיסטוריה למען מדינת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום לפגישה דחופה את ראשי סיעות גוש הימין. בפגישה ישתתפו גם זוהר, יו"ר הכנסת יריב לוין וראשי מועצת יש"ע. הפגישה צפויה לעסוק במאמצים לקדם מאבק ציבורי נגד הקמת הממשלה.

תגיות:ימינהבחירות 2021פרופ' אשר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה