חדשות בארץ

סקר חדש: 61 לגוש נתניהו. ומה עם שקד?

מסקר ערוץ 14, שנערך לאחר פירוק השותפות הפוליטית בין איילת שקד ויועז הנדל, עולה כי הליכוד עולה במנדט וגוש הימין-חרדים בראשות נתניהו זוכה ל-61 מנדטים. חבירה של שקד למפלגת הבית היהודי לא תסייע לה להיכנס לכנסת הבאה

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע פירוק השותפות הפוליטית בין שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל, פורסם הערב (ראשון) בערוץ 14 סקר מנדטים חדש. הסקר מלמד, כי חבירה של שקד למפלגת הבית היהודי בראשות יוסי ברודני לא משפרת את מצבה האלקטורלי, והיא רחוקה עדיין מאחוז החסימה.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון "דיירקט פולס", לו הבחירות לכנסת ה-25 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל-34 מנדטים – התחזקות של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת אף היא במנדט, ומקבלת בסקר 23 מנדטים.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ ממשיך לדרוך במקום ונותר עם 12 מנדטים. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – עם 11 מנדטים. ש"ס זוכה ל- 9 מנדטים, ויהדות התורה מקבלת 7 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ומרצ בראשות זהבה גלאון מקבלות 5 מנדטים כל אחד. את רשימת המפלגות שנכנסות על פי הסקר לכנסת חותמות רע"מ ומפלגת העבודה – עם 4 מנדטים לכל אחת.

במהלך היום גברו ההערכות במערכת הפוליטית, כי שקד תחבור למפלגת הבית היהודי ואולי אף תרוץ בראשותה לכנסת. על פי נתוני הסקר, ריצה משותפת של שקד והבית היהודי מקנה להם 2.4% – מתחת לאחוז החסימה העומד על 3.25% מהקולות הכשרים הנמנים בבחירות. מפלגות נוספות שלא עוברות את אחוז החסימה הן: הרוח הציונית של יועז הנדל, ישראל חופשית של אלי אבידר, חופש כלכלי של אביר קארה, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה וצעירים בוערים של הדר מוכתר – כל אחת מהן זוכה לפחות מ-1%.

מהסקר עולה, כי גוש הימין-חרדים בראשות נתניהו זוכה ל-61 מנדטים שיעניקו לנתניהו את האפשרות להרכיב את הממשלה הבאה. זאת מול גוש המרכז-שמאל, יחד עם הרשימה המשותפת, שעומד על 59 מנדטים.

תגיות:הליכודאיילת שקדסקר מנדטיםבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה