חדשות בארץ

שקד והנדל פירקו את השותפות הפוליטית ב"רוח הציונית"

שרת הפנים איילת שקד הודיעה על החלטתה להיפרד מיועז הנדל וצבי האוזר: "סיעת דרך ארץ עדיין שבויה במחנה 'רק לא ביבי' ובשיח השנאה והחרמות". הנדל: "לא יכול להשלים עם האפשרות שהרוח הציונית תעניק לביבי ממשלה צרה"

הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 7:54)

חמישה ימים בלבד לפני תום מועד הגשת הרשימות לכנסת, שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל מפרקים את השותפות הפוליטית ביניהם. מפלגת הרוח הציונית, שהוקמה לפני כחודש וחצי בלבד, זכתה מתחילת דרכה לתוצאות לא מעודדות בסקרים, שצפו כי לא תעבור את אחוז החסימה. השותפות בין השניים עלתה על שרטון בעקבות התנגדותו הנחרצת של הנדל להקמת ממשלת ימין צרה וסירובו לצרף את מפלגת הבית היהודי בראשות יוסי ברודני.

בהודעה הבוקר (ראשון) לתקשורת מטעמה של שקד נמסר: "לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, השרה שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת".

"לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה 'רק לא ביבי' ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל. השרה שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".

בהודעתה, טענה שקד כי "הודיעה להנדל על החלטתה במוצאי שבת אך כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת ליום ראשון בצהריים, עת ינחת בניו יורק. הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים".

"השרה שקד מאחלת לסיעת דרך ארץ בהצלחה. בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת. רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית". על פי ההערכות, שקד קרובה לסיכום עם הבית היהודי על ריצה משותפת בבחירות.

מנגד, על פי הדיווח בידיעות אחרונות, עוד קודם לכן טען הנדל, בהודעה לפעיליו הפוליטיים, כי הוא זה שהחליט לפרק את השותפות עם שקד: "נפגשתי בשישי עם איילת. אני לא יכול להשלים עם האפשרות שהרוח הציונית תעניק לביבי ממשלה צרה. אפילו סיכוי קלוש לכך. זה לא עניין בשוליים. אמש שוחחתי עם איילת שוב. התרשמתי שהיא לא איתי בעניין זה. אני מתכוון להמשיך להוביל את הרוח הציונית כמפלגה היחידה שמייצגת את הימין הנורמלי. להגיש את הרשימה ולהילחם על העקרונות האלה על כל קול. יש כמוכם ישראלים רבים שלא רוצים ממשלה של ביבי ובן גביר, רק ממשלת אחדות".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו על פירוק השותפות בין שקד והנדל בקריאה לשרת הפנים לפרוש מהמרוץ לכנסת: "יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין. אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמרוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז".

תגיות:איילת שקדיועז הנדלבחירות 2022הרוח הציונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה