חדשות בארץ

בגלל הסקרים המביכים? שקד מתנצלת: "עשיתי טעויות". שיקלי: "מאוחר מדי"

שרת הפנים איילת שקד על פירוק השותפות עם "הרוח הציונית": "שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל. אעשה הכל כדי שתקום ממשלה רחבה"

  • ט"ו אלול התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד פרסמה הבוקר (ראשון) טור, בו היא מתנצלת על הטעויות שעשתה בממשלה הקודמת, זאת שעות ספורות לאחר פרסום פירוק השותפות הפוליטית שלה עם שר התקשורת יועז הנדל.

הסקרים האחרונים מביכים במיוחד, וכולם מציינים שמפלגתה של שקד לא עוברת את אחוז החסימה. הסקר האחרון שפורסם אמש אף הגדיל לעשות, ובו קיבלה שקד מחצית מהאחוזים שבסקרים הקודמים - ומפלגתה עמדה על 1.1% בלבד. כעת, מנסה שקד לקושש קולות מחברי הימין, תוך תקווה שישכחו את העובדה שהיתה אדריכלית של ממשלת בנט-לפיד-רע"מ.

"חברים יקרים", פתחה שקד את דבריה. "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך להתנהל כמו קהילה קטנה ומסוכסכת בגלות. אל מול האתגרים הלאומיים והייעוד ההיסטורי של עם ישראל - פשוט אין לנו את הפריבילגיה הזו. הסחרור אליו נכנסנו בשנים האחרונות חייב להיפסק.

"מדינת ישראל צריכה ממשלה לאומית רחבה ויציבה שתטפל ביוקר המחייה, במשילות ובשאר הבעיות הבוערות. ממשלה שמרכז הכובד שלה ימני שתדע להביא לתיקון החולאים במנגנון הדמוקרטי בישראל.

"שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל. החרמות של צד אחד הורסות את ישראל. לא הייתי מוכנה בעבר ואיני מוכנה גם כעת לקחת חלק במשחק החרמות הזה על הגב של אזרחי ישראל. אם החרמות יימשכו אני לא אתן בשום אופן לגרור את המדינה לבחירות נוספות. זו הייתה עמדתי תמיד.

"אחרי הבחירות האלו אעשה הכל כדי שתקום ממשלה יציבה ורחבה, אבל אם החרמות יימשכו אדאג שתקום ממשלת ימין - בדרכי. באחריות, תוך שמירה על מוסדות המדינה ומתוך השקפת עולם מגובשת ונאמנות לדרך. יש לנו רק מדינה אחת.

"זו האמת שלי. תמיד הייתה. אתם מכירים אותי היטב מיומי הראשון בציבוריות הישראלית כאשת ימין אידיאולוגי וכאשת ביצוע. לא השתניתי. מימי ישראל שלי, דרך כהונתי כיו"ר סיעת הבית היהודי וכלה במשרד המשפטים והפנים. נכנסתי לפוליטיקה כדי שהימין יפסיק רק לדבר ימין. אני גאה שבעשור האחרון שותפיי ואני הבאנו לשינוי השיח ולהוכחת יכולת ביצוע - במישור המדיני, המשפטי והכלכלי. מחנה הימין לראשונה השתנה. לא עוד יישום מדיניות שמאל כגזירת גורל.

"כשרת משפטים הובלתי לשינוי פניו של בית המשפט העליון תוך בניית מחנה שמרני חזק. כשרת פנים הקמתי יישובים בנגב, דחפתי לבנייה מאסיבית בכל הארץ כולל יו"ש וחיסלתי רגולציה מעיקה על בעלי עסקים. יש לי עוד הרבה עבודה.

"נכון, עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות. אבל תמיד, פעלתי כשטובת מדינת ישראל בלבד לנגד עיני. כעת צריך ללמוד לתקן ולהסתער קדימה.

עמיחי שיקלי תקף את שקד, וטען כי התנצלותה אינה שווה מאום. "מעט מדי, מאוחר מדי. מי שברגעי האמת לא ידעה לחתוך מהממשלה הרעה הזו ומנעה מחבריה לעשות זאת, מי שגם בזמן פציעות לא ידעה לומר 'טעיתי' ושלחה את פולארד לעשות זאת בשמה, מי שגם עכשיו לא מוכנה לוותר על הכיסא והנהג – לא ראויה להנהגה", כתב שיקלי בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:איילת שקדבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה