פורום מומחיות

איך מצליחים לאכול לפי הדיאטה גם בשבתות?

איך מטפלים בהרטבת לילה בגיל הנעורים, ואיך שומרים על התזונה גם בשבתות?

  • י' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתנו בת ה-12 מתמודדת עם בעיה של הרטבת לילה. זה משפיע לרעה על דימויה העצמי, וזה בא לידי ביטוי בחוסר טיפוח עצמי, וזאת על אף שחשוב לה לשמור על ערכה בעיני החברה. איך עלינו לטפל בהרטבה?

הרטבת לילה וחוסר הטיפוח העצמי שבא בעקבותיה, מייצרים סוג של דחייה חברתית של הסביבה ממני - אבל ראשיתה הוא הדחייה של עצמי מעצמי. אם אין לי תשובה ברורה מספיק לשאלה "מי אני?", מהי הגדרת הזהות העצמית שלי - הרי שאני מייצר לעצמי זהות שאולה - אולי זו הקרובה למה שאני מבין שהחברה רוצה שאהיה, מה שמסביר מדוע אחרי הכל חשוב לבתכם ערכה בעיני החברה. למעשה, אין היא נהנית מערך עצמי פנימי אותו רכשה לעצמה מתוך מודעות וחיבור ליכולותיה, אלא מערך עצמי מזויף שנולד כתוצאה מזהות מלאכותית שהתלבשה בה כדי לרצות את החברה.

הפער בין ה"אני" הטבעי למלאכותי יוצר אצלה בתת מודע דחייה של עצמה מעצמה, ואין היא מסוגלת לדור בכפיפה אחת עם שתי הזהויות הללו. היא לא מסוגלת לאהוב ולהעריך עצמה כראוי, ובעקיפין גורמת גם דחייה של הסביבה ממנה.

לכן אין לטפל בהרטבת הלילה באופן סימפטומטי, אלא באופן שורשי. על בתכם ללמוד לבנות את עצמה מתוך עצמה, תוך זיהוי יכולותיה והצלחותיה. הדבר יוביל לאהבתה את עצמה ולהגדלת ערכה העצמי בעיניה. ממילא היא תתקרב יותר לעצמה ולסובביה, מה שיוביל בעקיפין להתקרבותם אליה גם כן.

(ענבל אלחייאני, MA, מטפלת מוסמכת ב-NLP ובדמיון מודרך)

* * *

איך אוכל לשמור על הרגלי התזונה החדשים שלי גם בשבת? כל השבוע אני כבר מצליחה בהרגלי התזונה החדשים שאימצתי לחיי, ואף הצלחתי להפחית במשקל, אבל בשבת אני לא מצליחה. מה אוכל לעשות?

לאכול ארוחות מסודרות! זה ישמור אותך בשליטה.

כן, גם בשבת אפשר, ואפילו מומלץ!

גם את האוכל המיוחד שהכנת לכבוד שבת, תאכלי רק בזמני הארוחה. זה אפשרי.

מהן ארוחות מסודרות? – אלו הן ארוחות המחולקות על פני היום באופן קבוע לארוחת בוקר, צהריים וערב, כשביניהן קיימות 2-3 ארוחות ביניים קטנות.

הארוחות צריכות להכיל את כל אבות המזון, וזאת בהתאמה אינדיבידואלית, כמובן, אך ההמלצה הכללית אינה משתנה.

חשוב לדעת כי אין זה רצוי לדלג על ארוחות, שכן הדבר מפר את האיזון, ואי לכך נוצר רעב גדול ולעיתים בלתי נשלט בארוחה שלאחר מכן.

(ד"ר סיגל תמיר, ד"ר לתזונה ומדעי ההתנהגות)

תגיות:תזונהפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה