חדשות בארץ

שלוש שנות מאסר נגזרו על המנקה בבית גנץ שהציע מידע להאקרים איראניים

בית המשפט המחוזי מרכז אישר את הסדר הטיעון עם עומרי גורן גורוכובסקי. גורן הורשע בעבירה של ניסיון מסירת ידיעה לאויב ונידון לשלוש שנות מאסר

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי מרכז אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון עם עומרי גורן גורוכובסקי, שהועסק בעבודות משק וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ. גורן, שכתב האישום המקורי נגדו ייחס לו עבירת ריגול, הורשע במסגרת הסדר הטיעון בעבירה של ניסיון מסירת מידע לאויב, ונידון לשלוש שנות מאסר.

גורן, אזרח ישראלי בן 38 המתגורר בלוד, נעצר בנובמבר 2021 על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בחשד שהציע למכור מידע לאיראן. מחקירתו עלה כי ימים ספורים לפני מעצרו, פנה גורן מיוזמתו באמצעות רשת חברתית לנציג של קבוצת פצחנים המזוהה עם איראן. הוא הציג את עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות שכן יש לו גישה לבית השר.

בכתב האישום שהוגש נגד גורן צוין, כי הוא הציע להעביר מידע מהבית תמורת סכום כספי. בין היתר, הוא הציע את האפשרות כי הנציג יעביר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשב המשמש את גנץ כדי לאפשר אליו נגישות. על מנת להוכיח את יכולותיו ורצינותו, צילם גורן מספר פריטים בביתו של גנץ ושלח את התמונות לנציג הפצחנים. לאחר חשיפת הפרשה, הבהירו בשב"כ ובמשטרה כי לאור נהלי אבטחת המידע בביתו של גנץ, גורן לא נחשף לחומרים מסווגים.

לאחר משא ומתן ארוך בין התביעה וההגנה, הגיעו הצדדים להסכמות במסגרתן הודה גורן בעבירות המיוחסות לו. כאמור, בית המשפט אישר את עסקת הטיעון וגזר על גורן שלוש שנות מאסר.

עורכי הדין ענת יערי וגל וולף, שמייצגים את גורן מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו: "בסופו של דבר, ובניגוד לכל הפרסומים של הפרקליטות, כפי שטענו מתחילת הפרשה, אין המדובר במרגל ולא בפרשת ריגול, אלא מדובר באדם שהסתבך בחובות כלכליים, זיהה פירצה במעגל האבטחה וניסה לרמות ולהוציא כספים מהאקרים. גרסתו של הנאשם התקבלה במלואה וההסדר שהגיעו אליו הצדדים משקפת את מצב הדברים שטענו מתחילת הפרשה".

תגיות:איראןבני גנץשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה