חדשות בארץ

הותר לפרסום: עובד בביתו של גנץ מואשם בריגול לטובת איראן

השב"כ ומשטרת ישראל עצרו את עומרי גורן, אזרח שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון גנץ, בחשד שהציע מידע לאיראן. בתום החקירה, הגישה הפרקליטות נגדו כתב אישום בגין עבירת ריגול

גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 13:02)

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו את עומרי גורן גורוכובסקי, אזרח ישראלי שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ, בחשד שהציע למכור מידע לאיראן, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בתום חקירתו, הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד גורן, המייחס לו עבירת ריגול.

חקירתו של גורן, תושב לוד בן 37, התנהלה בידיעתו של גנץ. מהחקירה עלה כי בסוף החודש הקודם, ימים ספורים לפני מעצרו, הוא פנה מיוזמתו באמצעות רשת חברתית לנציג של קבוצת הפצחנים Black Shadow המזוהה עם איראן. הוא הציג את עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות שכן יש לו גישה לבית השר.

בכתב האישום צוין, כי גורן הציע להעביר מידע מהבית תמורת סכום כספי. בין היתר, הוא הציע את האפשרות כי הנציג יעביר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשב המשמש את גנץ כדי לאפשר אליו נגישות.

על מנת להוכיח את יכולותיו, ב-2 בנובמבר צילם גורן מספר פריטים בביתו של גנץ: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לגנץ בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות שלו ושל בני משפחתו, וחשבון תשלום ארנונה. לאחר ששלח את התמונות לנציג הפצחנים, הוא מחק את כל ההתכתבויות וכן מחק את התמונות ממכשיר הטלפון שלו. 

בשב"כ הבהירו, כי כוונותיו של גורן סוכלו נוכח מעצרו המהיר: "נוכח אמצעים ונהלי אבטחת המידע בבית השר, עומרי לא נחשף לחומרים מסווגים, ובהתאם לא היו חומרים כאלו שהועברו ממנו לגורמים עימם יצר קשר".

"מהלכי הסיכול המהירים והמיידיים, שננקטו על ידי שירות הביטחון הכללי, קטעו באיבם את הכוונות אשר היו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה. לצד ההצלחה בסיכול, הוחלט בשב"כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד".

תגיות:איראןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה