חדשות בארץ

נמשך המצוד אחר המחבל השלישי מפיגוע הירי בבקעת הירדן; מעצרים וחילופי אש ליד ג’נין

במהלך מעצר מבוקשים התנהלו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים חמושים, ובמהלכם נהרג מחבל. 17 מבוקשים נעצרו הלילה

  • ט' אלול התשפ"ב
(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

נמשך המצוד אחר המחבל השלישי מפיגוע הירי בבקעת הירדן: כוחות הביטחון פעלו הלילה (שני) בקבאטיה שליד ג'נין ובטובאס שסמוכה לשכם, זאת כחלק מהמצוד אחר המחבל השלישי מפיגוע הירי בבקעת הירדן. במהלך מעצר 17 מבוקשים, התנהלו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים חמושים, שהובילו למותו של אחד המחבלים ולפציעתם של כמה נוספים. כוחות הביטחון איתרו והחרימו יותר מ-10,000 שקלים שיועדו לטרור, נשק, חלקי נשק ותחמושת.

כוחות הביטחון פעלו אף באזור בקעת הירדן, שם התרחש הפיגוע, והמשיכו לחקור את הפיגוע, שיכול היה להוביל למספר הרוגים רב בהרבה.

הפיגוע שהתרחש אתמול כלל ירי לעבר אוטובוס חיילים, בקבוקי תבערה וניסיון הצתה. המחבלים תכננו מראש את הפיגוע, חסמו ברכבם את האוטובוס, שלפו נשקים אוטומטיים וריססו את האוטובוס בעשרות כדורים. בפיגוע נפצעו ארבעה בני אדם, שניים באורח קשה ושניים באורח קל מרסיסים.

המחבלים תכננו להצית את האוטובוס, ובחסדי שמים שפכו על עצמם את הדלק והציתו את עצמם. הם נלכדו על ידי כוחות הביטחון כשהם עם פציעות קשות. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים שביצעו את הפיגוע היו חלק מחוליה מקומית שהשיגה מימון, אספה ציוד ואמצעי לחימה ותכננה מראש את המתווה. החשש בפיקוד המרכז הוא מזליגה של פיגועי ירי לאזורים אחרים בארץ, ביניהם גוש עציון ויהודה.

בית החולים רמב"ם בחיפה מסר כי השתפר משמעותית מצבו של נהג האוטובוס שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי בבקעת הירדן. לפי בית החולים, הוא יצא מכלל סכנה ומצבו מוגדר כעת בינוני. 

אמש בשעות הערב התרחש פיגוע נוסף, במהלכו נפצעו ארבעה חיילים באורח קל מרסיסים, אחרי שמטען מאולתר הושלך לעבר העמדה שבה שהו, סמוך לנווה צוף שבבנימין.

שלושת המחבלים ירו עשרות כדורים לעבר אוטובוס שהסיע חיילים, וניסו להציתו. לאחר שנמלטו מהזירה, רכבם התלקח ושניים מהם נתפסו על ידי כוחות צה"ל:

(קרדיט: ערוץ 14)

תגיות:מחבלפיגועג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה