חדשות בארץ

הרצוג בטור מיוחד לכבוד פתיחת שנת הלימודים: "לא עוד תאריך בלוח השנה"

הנשיא יצחק הרצוג בטור מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג: "כבוד לחברות ולחברים שלנו, גם כלפי מי שחביב עלינו וגם כלפי מי שפחות, גם לדומה לנו - אך בעיקר לשונה"

  • ה' אלול התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הבוקר (חמישי) טור מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג. "תלמידות, תלמידים והורים יקרים, יום פתיחת שנת הלימודים הוא לא עוד תאריך בלוח השנה שלנו. זהו מועד שמסמל מדי שנה, התחלה חדשה במיליוני בתים בישראל - לא רק עבור הילדות והילדים המגיעים למוסדות החינוך עם שלל ציפיות, שאיפות וגם חששות מובנים מאליהם, אלא גם עבורכם, הוריהם הנרגשים", פתח הרצוג את דבריו.

"רבים מאיתנו זוכרים היטב את חוויות היום הזה לשנים קדימה. את המפגש המחודש עם החברים, את ההיכרות עם המחנכת החדשה, את טפיחת השכם מהמנהלת, את המבט הגאה של אבא בפתח בית הספר.

"והנה פתיחת הלימודים כבר כאן שוב", הוסיף הנשיא, "והפעם, אם יורשה לי, אני מקווה שנראה בו עוד משהו מעבר להתרגשות ולהתחלה החדשה. השנה הייתי מבקש לנו שזה יהיה מועד שבו נחליט כולנו לעשות שינוי אמיתי בכל הנוגע למושג אחד, שכולנו כמובן מכירים - אבל לא תמיד זוכרים לעשות בו את השימוש הראוי. והמושג הזה הוא: כבוד.

"ראשית - כבוד לחברות ולחברים שלנו, גם כלפי מי שחביב עלינו וגם כלפי מי שפחות, גם לדומה לנו - אך בעיקר לשונה. כבוד המבוסס על הכלה ועל סובלנות, בדיוק כפי שהיינו רוצים שיכבדו אותנו. לא כבוד מלאכותי ומעושה, מן השפה ולחוץ, אלא כזה שמשקף התנהלות אחרת באופן שורשי, וגישה מתחשבת ומחברת יותר.

"חשוב לא פחות הוא הכבוד כלפי המחנכות והמחנכים, המורות והמורים שלנו. הם אשר לקחו על עצמם את השליחות המורכבת, שהיא גם זכות בלתי-מבוטלת, להעשיר אתכם, התלמידות והתלמידים, בידע ובערכים שהם צידה לחיים. כיבוד הצוות החינוכי היא מחויבות חשובה שעל כולנו לאמץ, גם כשהמקצוע פחות מעניין או המורה פחות מרתקת - כיבוד צוותי ההוראה הוא חלק חשוב מהצלחת המעשה החינוכי.

"בואו נחליט יחד כי היום החגיגי הזה יהיה המועד שבו נתחיל לנהוג בכבוד הראוי, איש כלפי רעהו - בראש ובראשונה בין כותלי בתי הספר. אני מאמין כי מתוך מערכת החינוך, על כל זרמיה, יכולה וצריכה לצאת בשורה של שיח מכבד, מכיל, אחראי, המתנער מחרמות וממגר אותם, המחבק את האחר וכתוצאה ישירה - מבטיח עתיד טוב יותר לחברה שלנו. רק כך נצמח, רק כך נתפתח, רק כך נבנה לעצמנו את האדנים היציבים והראויים לנו, כחברה וכמדינה. שנה לימודים טובה ופוריה לכל בית ישראל!", סיים הנשיא את דבריו.

תגיות:לימודיםיצחק הרצוגמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה