חדשות בארץ

יפה בן דויד: "בשורה אמיתית לעובדי ההוראה".  הנהגת ההורים: "אסון חינוכי"

הנהגת ההורים טוענת כי ההסכם הזניח את הבעיות המהותיות במערכת החינוך. יפה בן דויד: "הבאנו בשורה אמיתית"

  • ד' אלול התשפ"ב
(רקע: shutterstock, צילום יפה בן דוד: פלאש 90)(רקע: shutterstock, צילום יפה בן דוד: פלאש 90)
אא

שנת הלימודים תיפתח מחר (חמישי) כסדרה, זאת לאחר שנחתם הסכם בין משרד האוצר ובין ארגון המורים. במסגרת ההסכם, יועלה שכר המורים המתחילים ל-9,000 שקל, ותוספת של 1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה, ומענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. שכר המנהלים המתחילים יועלה גם הוא ל-19,000 שקלים.

בהנהגת ההורים הארצית טוענים כי ההסכם לא נותן מענה לבעיות שורשיות שהצטברו במערכת החינוך. "הנהגת ההורים הארצית מברכת בכל ליבנו על כך שילדי הגנים ובתי הספר היסודיים הנרגשים יפתחו מחר את שנת הלימודים, אך כמו שזעקנו לאורך הדרך – הסכם השכר אינו הפתרון לאסון החינוך.

"ברור לכל כי הסכם השכר אשר נחתם עם הסתדרות המורים אינו יורד לעומק הצורך בשינוי הדרוש לשיפור איכות החינוך במדינת ישראל ואינו נותן מענה למשבר המתמשך ולאסון החינוך המתרחש במדינת ישראל מזה שני עשורים.

"כל הבעיות השורשיות שהצטברו במערכת החינוך, הכוללות בין היתר לדוגמא את צמצום הכיתות, צימצום פערים לימודיים ורגשיים. חוסר היכולת לתגמל עבור מצוינות וחוסר היכולת המשווע לפטר מורים שאינם מתאימים למערכת, כמו גם תשלומי ההורים, הפגיעה בילדי החינוך המיוחד, בגנים ובצהרונים, התאמת המענה הפדגוגי כראוי לשנת 2022 והתאמת ימי החופשות לכלל המשק – כל אלה ועוד הוזנחו ולא טופלו ביסודיות במשך שנים והביאו את המערכת אל המצב הקטסטרופלי שאליו היא נקלעה. באסון החינוך חייבים להתחיל לטפל במיידית, השעה דוחקת", ביקרו בהנהגת ההורים, ואף התייחסו גם לכך שתלמידי התיכון לא יתחילו מחר את שנת הלימודים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ציינה כי ההסכם עם האוצר הוא הישג של הארגון. "אחרי מאבק ארוך הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדי ההוראה, לשמר את תנאי ההעסקה שלהם ולשפר את שכרם לטובת מערכת החינוך", אמרה. "זה רק צעד ראשון שאנו מציינים בטיפול שורש שמערכת החינוך בישראל זקוקה לה".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: "ההסכם מביא בשורה לאנשי החינוך, עליית שכר משמעותית לכלל עובדי ההוראה בשירות המדינה, שמירה על אופק קידום לאורך כל שנות הקריירה, תוך מתן דגש מיוחד לעובדי הוראה המצטרפים למערכת. בהסכם התייחסות ייחודית למנהלים שמובילים את מערכת החינוך, הקושר בין מעמדם והאחריות הרבה בתפקידם לשכר ראוי ומתגמל. ההסכם תומך ביעדי החינוך, נותן פתרון ליועצות, רכזים חברתיים, מורות מחנכות המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים. ההסכם מקדם מצוינות בית ספרית לצד גמישות למנהל. אני מאוד לשותפיי הנאמנים בהסתדרות המורים ובמשרד האוצר על עבודה מאומצת ונחושה שהובילה להישג זה".

תגיות:מערכת החינוךיפה בן דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה