חדשות בארץ

הושגו הסכמות בין המורים והאוצר: שנת הלימודים תיפתח כסדרה

אנחת רווחה: השביתה בוטלה, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות שיגרמו לפתיחת שנת הלימודים בזמן. אלו פרטי ההסכם

  • ד' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איומי השביתה בוטלו: משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה. לאור ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה.

אלו עיקרי ההסכמות:

* העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקלים ותוספות של 1,100 שקלים לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, ינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת.

*העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 שקלים.

*התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.

*עידוד מצוינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.

- שיפור שכר בגין תפקידים נוספים:

- גמול חינוך לא יפחת מ- 1,000 שקלים או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים

- גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ- 1,100 שקלים או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים

- גמול ניהול גן לא יפחת מ- 1,500 שקלים או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים

- הגדלת גמול הייעוץ מ-12% ל18%

- הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים

- העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל100% בהדרגה

- ייעול בהליך הפיטורים

- הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.

- שקט ומיצוי עד 31.12.2026.

- בית הספר של החופש הגדול יוארך עד ליום 31.7 והרחבה לכיתות ד׳.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה עם מערכת חינוך חזקה יותר ואיכותית יותר. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן הצלחנו להביא לשינויים עמוקים שלא נראו מעולם במערכת החינוך בישראל.

"בראש ובראשונה, שונה העקרון מתגמול אך ורק על פי ותק לתגמול גם על מצוינות, השקעה והישגים. ההסכמות כפי שהושגו שמות במרכז גם את המורים, אבל גם את התלמידים, ההורים ומתחשבות במשק הישראלי כולו. הצלחנו להביא לסנכרון ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים ומדובר בצעד ראשון בדרך לסנכרון עמוק יותר. ממחר, למנהלים תהיה גמישות ניהולית רחבה יותר שתתבטא בשימור עובדי הוראה איכותיים ומתוגמלים בהתאם. הצלחנו לצמצם באופן דרמטי את פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים באמצעות העלאה בעשרות אחוזים של שכר המורה המתחיל. אנחנו מסכמים תקופה מורכבת שבסופה אנחנו מעניקים ודאות להורים ולתלמידים לפחות לארבע השנים וחצי הקרובות.

"אני מודה לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, למזכ"לית הסתדרות המורים, גב' יפה בן דויד, להנהגת ההורים הארצית וכמובן לדרג המקצועי במשרדי שעשו לילות כימים, התעקשו על מתן מענה הולם לצרכים במערכת והתנהלו באחריות תקציבית בתקופה המאתגרת שהמשק הישראלי חווה. אני מאחל לכל תלמידי ישראל שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הוסיפה: "לאחר מאמצים רבים הצלחנו להגיע להסכם מיטבי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים ויבטיח את היציבות לשנים הבאות. הסכם זה, לצד תהליכים מקצועיים שקידמנו בשנה האחרונה, יחזקו את מערכת החינוך ויציעדו אותה קדימה. מערכת חינוך חזקה, יציבה, עם עובדי הוראה איכותיים היא אינטרס של כולנו למען עתיד הילדים שלנו. אני רוצה להודות לשותפיי להסכמות החשובות, שר האוצר, מנכ"לית משרד החינוך, מזכ"לית הסתדרות המורים והממונה על השכר באוצר וכל צוותי המשא ומתן".

תגיות:מערכת החינוךמשרד האוצרהסתדרות המוריםיפה בן דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה