דודו כהן

מפיצי עלון הידברות, אתם לא מפסיקים לרגש אותי

בעבר הייתי סקפטי באשר לגיוס כמות משמעותית של מזכי הרבים. בסופו של דבר מצאנו אלפים רבים, ובקרוב נצדיע להם בגדול, בכנס מפיצים ענק ונדיר

  • ג' אלול התשפ"ב
אא

אני זוכר את הישיבה הזו כאילו התקיימה אתמול. מנכ"ל הידברות, דוד תופיק, ביקש לקבוע פגישה עם עבדכם הנאמן ועם רינת שחר, עורכת מגזין הידברות המנוח (זוכרים?). "אני רוצה להקים עלון חדש מבית הידברות", הטיל את הרעיון לחלל החדר. הרעיון היה מוכר לי. למעשה, שנתיים קודם לכן הצעתי להצטרף להידברות ולהקים עלון חדש, אבל בסופו של דבר התחלנו עם מגזין אלקטרוני בפורמט דיגיטלי בלבד. כך זכיתי להקים ולערוך את הניוזלטר "הידברות סופשבוע", שהופץ למנויים מדי יום חמישי. התפקיד הראשון שלי בהידברות, למעשה.

אבל עכשיו, שנתיים אחרי, המנכ"ל מעוניין להוציא עלון חדש, מהלך שקיבל את ברכת הרב זמיר כהן, שביקש שלא יהיה מדובר בעלון נטול קוראים שרק יגדיל את כמויות הגניזה. "חייבים להוציא אך ורק עלון ייחודי ומחזק שיש בו מגוון תכנים ומענה לכל מה שיהודים צריכים לדעת. העלון חייב להיות מושקע גם בנראות שלו".

ההכוונה של הרב זמיר היתה חשובה ומצוינת, אבל לגבי הלוגיסטיקה שכיוון אליה המנכ"ל - הייתי משום מה סקפטי קצת יותר. "זה יעלה המון", אמרתי. "לארגון יש איך לממן את העלויות האלה? מדובר על הדפסה של אלפי עותקים בשבועות הראשונים, וגם על הפצה שלהם. יש שתי חברות הפצה מרכזיות של עלונים, והעלויות ממש גבוהות, לפי מה שאני יודע".

"מה פתאום", אמר תופיק ומשך בכתפיו (לא באמת משך בכתפיו, אבל אתם יודעים איך זה, חייבים להכניס לאווירה). "אני לא צריך ששליח יגיע לבית כנסת, יזרוק ערימת עלונים וילך. הרי לפחות חצי מהם יגיעו לגניזה מבלי שבכלל יקראו בהם. אנחנו צריכים מפיצים שיאמינו בעלון, יחלקו אותו מתוך דאגה שלא יישארו עותקים מיותרים, ואפילו ישתתפו איתנו בעלויות ההדפסה והמשלוח".

כאן עוד יותר לא האמנתי ברעיון, זה היה נשמע לי מופרך. "למה שאנשים ירצו גם להפיץ עלון חדש וגם להשתתף בהוצאות?", שאלתי כלא מאמין. הייתי בטוח שהרעיון הזה יכשל עוד לפני שהתחיל. "אתה תראה שאנשים יאהבו את התכנים שלנו", אמר בביטחון, "ויבינו עד כמה כדאי להם לקחת חלק בהפצה. כל אחד יוכל להיות מזכה הרבים ולהפיץ את היהדות בצורה אפקטיבית ועוצמתית".

"אשרי המאמין", המהמתי. "אולי נגיע ככה ל-20,000 עותקים מקסימום. ככה לא בונים חומה".

* * *

היום, אני שמח להודות שטעיתי. לא הערכתי עד כמה עם ישראל מלא ביהודים טובים שנחושים להפיץ תורה וחיזוק. בעיני מדובר כיום בסיירת מטכ"ל של החיזוק בעם ישראל. לא צריך להיות רב, אדמו"ר או דרשן כדי לזכות את הרבים. מספיקה השקעה קטנה, נכונות לסבב הפצה ביום חמישי או שישי, והרבה מוטיבציה בעיניים. אגב, אם העלון הזה הגיע לידיים שלכם, דעו לכם שזה לא קרה בזכותנו – אלא בזכות יהודי טוב שהיה אכפת לו מכם. הוא רצה לעשות לכם טוב ולזכות אתכם. איזה צדיק, אה?

לא תמיד קל להפיץ את העלון, ואני חווה את זה גם על בשרי. לפעמים אתה נזכר ביום שישי, שעתיים לפני כניסת השבת, ואז צריכים לעבור בין בתי כנסת במהירות כדי לא לפספס את ההזדמנות. אישית אני משתדל לשים בכל מקום (מאפייה, מקום העבודה של אחי, תחנת דלק וכמובן בתי כנסת) כמות קטנה יחסית של עלונים, כדי שלא יישאר שום דבר לגניזה. אבל מילא, אני עוד עובד בהידברות. זה חלק ממני. אבל ישנם אלפים רבים של מפיצים שלא קשורים, כביכול, להידברות, והם עדיין מפיצים בכל הכוח ובכל האנרגיה. מה מוביל אותם? מה נותן להם את המוטיבציה? מן הסתם תגובות של קוראים נלהבים ותחושת שליחות מפעפעת, כמו גם הבנה שהם עושים נחת רוח לקב"ה. אבל עדיין, זה לא קל טכנית להתמיד בכך שבוע אחרי שבוע.

בדיוק בגלל זה אנחנו בהידברות רוצים להצדיע למפיצי העלון, שעליהם למעשה כל המערך הלוגיסטי מבוסס. בקרוב נערוך כנס מפיצים ענק בתל אביב, וכל מפיץ (רמז עבה: כולל מי שיצטרף בתקופה הקרובה) יקבל כרטיס כניסה זוגי. גם אני אהיה שם. הייתי בכנס מפיצים אחר בעבר, ובאמת – לא הפסקתי להתפעם מכמות האנשים ומכמות האנרגיה. כל אחד מהאנשים כאן, חשבתי לעצמי, הוא מכונת שכפול זיכוי-הרבים מהלכת. כל אחד מהם משקיע, טורח, נוסע, מחלק, משתדל, מתאמץ. וכשמרכזים כל כך הרבה לוחמי סיירת משקיענים במקום אחד – זה פשוט מרגש. אנחנו מקווים מאוד להגדיל את מספר העותקים ל-300,000 בשבוע (בערך כמו "ישראל היום" בסופי שבוע, אגב) עד לכנס המפיצים. אבל אם עדיין לא זכיתם להצטרף לסיירת, עשו זאת בהקדם, עוד לפני ראש השנה ויום כיפור. כן, אני יודע שזה נשמע שיווקי, אבל אני באמת מאמין בזה ומעריץ את כל מי שאכפת לו כל כך מיהודים אחרים סביבו, עד כדי כך שהוא מוכן להשקיע ולהתמיד. אין לי ספק שמי שמשקיע ומקריב למען יהודים אחרים – גם הקב"ה יגמול לו בהתאמה. מידה כנגד מידה. נתראה בע"ה בכנס הגדול.

רשמו ביומן – יום א' כ"ב אלול 18.09.22 AMARE אירועים. מפיצים ותיקים וחדשים ייהנו מערב שכולו למענם, וישתתפו בהגרלת הענק. בואו וזכו גם אתם להגדיל תורה ולהאדירה התקשרו 073-222-1388 או לחצו כאן

תגיות:דודו כהןעלוניםמפיצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה