חדשות בארץ

משרד הבריאות פרסם את ממצאי הביקורת במפעל סנפרוסט

כשבוע לאחר ביקורת הפתע במפעל סנפרוסט, פרסם משרד הבריאות את ממצאי הבדיקה וקבע כי יש לבצע שדרוגים בקו המיון, להוסיף ממיינים משלב השדה ועד האריזה ולחדד את נהלי העבודה

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (שני) את ממצאי ביקורת הפתע שקיים בשבוע שעבר במפעל סנפרוסט, בעקבות חלקי חיות שנמצאו במוצרים הקפואים של החברה. 

כזכור, ביום שני שעבר פשטו מפקחי שירות המזון של מחוז הצפון במשרד הבריאות בנוכחות רופאת המחוז, ד"ר אולגה ויניצקי, על מפעל הירקות הקפואים. במהלך הביקורת נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל, לרבות תיעוד מסמכים, ונמצאו נקודות לשיפור לכל אורך קו הייצור. תוצאות הבדיקה המלאות נמסרו להתייחסות ולטיפול הנהלת המפעל במטרה להבטיח טיפול נאות בגופים זרים מן החי במוצרי החברה.

ממשרד הבריאות נמסר, כי במהלך הביקורת נמצא שתוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה "בחינה מחודשת ושיפורים", החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים. כמו כן, נמצא כי בשלבי המיון נדרש תגבור של עובדי בקרה שימיינו את חומר הגלם מהשדה ולכל אורך שלבי הייצור.

בנוסף, דו"ח הביקורת התייחס לנוהל התלונות של המפעל. על פי הנהלים, איסוף של ממצאים מן החי מתבצע רק בעקבות הגשת תלונה צרכנית, כאשר בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל. בעקבות הביקורת, נדרש המפעל "לחדד את נוהל התלונות".

במשרד הבריאות הוסיפו, כי "על המפעל להמשיך לפעול בכל הרמות ובכל המישורים החל משלב הגידול בשדה ועד שלב תיעדוף רכישת ממיינת אופטית נוספת למפעל האריזה, וזאת על מנת להמשיך ולפעול לצמצום והפחתה של הימצאות גופים זרים במוצרים, ובכלל".

"בנוסף לפעולות מתקנות ותגבור מערך המיון שבוצעו ברמה המיידית, המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם השורש, לרבות ולאחר היוועצות עם גורמים ומומחים בינלאומיים בתחום".

מחברת סנפרוסט נמסר בתגובה: "מברכים על כל ביקורת שתאפשר לנו להמשיך ולהשתפר. אנו לוקחים ברצינות את ממצאי הביקורת, וכבר התחלנו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות לשיפור התהליכים במפעל".

חברת תנובה, חברת האם של סנפרוסט, הודיעה כי תמנה את פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב, לעמוד בראש ועדת בדיקה שתבחן את תהליכי הייצור ואבטחת האיכות במפעל.

תגיות:משרד הבריאותסנפרוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה