חדשות בארץ

המשבר במערכת הבריאות: המתמחים החלו להגיש מכתבי התפטרות

ארגון "מרשם", המייצג את הרופאים המתמחים, הגיש למנהלי בתי החולים 200 מכתבי התפטרות חתומים של אנשי צוות רפואי: "דורשים שמהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות. הממשלה התחייבה והממשלה צריכה לקיים"

  • כ"ח אב התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מאבק המתמחים מחריף: בעקבות דחיית מתווה קיצור תורנויות המתמחים, כינסו היום (חמישי) נציגי הרופאים המתמחים מסיבת עיתונאים בה הודיעו על החלטת המתמחים להתפטר מעבודתם בצורה מאורגנת. יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון, אמרה: "אנשים עוזבים כי רע להם, המחיר קשה מנשוא וזה בלתי נסבל. אתם במו ידיכם מובילים למשבר הרפואי החמור ביותר שידעה ישראל, כי הסטודנטים בכלל לא יגיעו למחלקות, הם רואים את המחיר שאנחנו משלמים ובורחים".

לדברי הנהלת הארגון, בידי נציגי המתמחים למעלה מ-500 מאות מכתבי התפטרות חתומים של אנשי צוות רפואי, מתמחים וסטאז'רים ממחלקות שונות, בהם מלר"ד, פנימיות, נשים וילדים. 200 מהם נכנסו לתוקף החל מהיום בשעה 14:00.

על מנת לתת למקבלי ההחלטות הזדמנות לשוב אל חדרי המשא ומתן, ומתוך מחויבות לחולים ולמטופלים, החליטו ב"מרשם" כי התפטרות המתמחים תתבצע בשלבים: "בכל שבוע, ביום חמישי בשעה 14:00, יוגשו עוד מכתבי התפטרות. ההיקף יהיה דומה. אנחנו מאוד מקווים שעד שהמכתבים ייכנסו לתוקף, ועוד לפני שניאלץ להוציא לפועל את שלב ההתפטרות, ממשלת ישראל תתעורר על עצמה. יש תקציב – 68 מיליון שקלים, עבורכם זה כסף קטן, תעבירו את הכסף לבתי החולים. תעשו את זה עכשיו ולא אחרי הבחירות כי אתם יכולים, כי זה בידיים שלכם".

כזכור, בסוף מאי קבעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כי קיצור התורנויות יהיה במתווה של 18 שעות ולא 21 כפי שדרשו במשרד האוצר וההסתדרות הרפואית. עם זאת, קיצור התורנויות בפועל יקרה רק בעוד למעלה משנה, בספטמבר 2023, וגם אז רק בבתי חולים בפריפריה. בוועד הרופאים המתמחים דחו את ההצעה: "הממשלה התחייבה והממשלה צריכה לקיים. אנחנו דורשים שמהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות – גם בבתי החולים במרכז וגם אלו שבפריפריה. ניסינו בכל דרך אפשרית להימנע מנקיטת הצעד הזה, אולם הממשלה הפרה את כל ההתחייבויות כלפינו ולמעשה ביטלה בפועל את קיצור התורנויות".

תגיות:מערכת הבריאותהרופאים המתמחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה