זוגיות ושלום בית

הקשר הזוגי האישי בין איש לאשתו: איך מדברים על נושא, שלא מדברים עליו?

אביטל הגיעה אל הרבנית אליאס באגרופים קפוצים. היא חששה לדבר, וכל כולה מבוישת ונבוכה. היא באה לסדנה בעניין הקשר הזוגי האישי בינה לבין בעלה. הרבנית מספרת על הדרך שעברה אביטל, ועל תגובתו של בעלה

  • כ"ח אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשהרבנית אליאס פגשה בפעם הראשונה את אביטל, היא ראתה אישה במצוקה: אביטל, (שם בדוי) קוסמטיקאית בשנות השלושים לחייה, נשואה לדוד, סוכן ביטוח, הגיעה לסדנה בהנחיית הרבנית כדי לקבל עזרה בתחום שלא תמיד נהוג לדבר עליו, אך יש לו חשיבות עליונה, ודווקא בגלל קשרי שתיקה שכאלו, חשוב לתת מקום לביטוי ראוי ומכבד של נושא שבו השכינה שורה בין איש לאשתו.

"אביטל נראתה אישה עדינה, והיא ישבה מתוחה, מכווצת, וחששה לדבר", מספרת הרבנית אליאס. "היא הגיעה לסדרת שיעורים לנשים, המוקדשת לנושא הזה, כדי לבדוק עניין בקשר האישי הזוגי בינה לבין בעלה, בפרט שהיא חשה חסומה בתחום הזה. בתחילה היא ישבה באגרופים קפוצים, אך שמתי לב לשינוי ההדרגתי בתקשורת הלא מילולית שלה. משיעור לשיעור נוצר יותר קשר עין, עיניה הביעו הסכמה, ראיתי יותר הנהוני ראש, ישיבתה הפכה נינוחה, ראיתי חיוך של הזדהות, צחוק, ובהמשך כבר ניכר אור על פניה. רווח לה".

כך, באמצעות השקפה יהודית נכונה, ובעזרת התיאום בין התורה לבין המציאות היהודית האנושית בהרמוניה, תודעתה של אביטל הפכה לכלי קיבול שצמא לידע הנכון, והדבר עזר לה להיות שמחה ומרוצה.

 

"נשים נדהמות לגלות שהתורה היא הדבר הכי פמיניסטי שיש"

"השתנו לנו החיים", אמר בעלה, וזה אומר הכל: הקשר הרגשי, התקשורת היומיומית, הדימוי העצמי, ההתנהלות מחוץ לבית – כולם מושפעים לטובה בזכות השינוי המבורך.

"בסדנאות אני מעבירה תכנים חשובים ביותר של העצמה נשית, ברוח התורה בהיבט הנפשי. חכמינו הזהירו בכבודה של האישה וברגישות שיש לנהוג בה. "נשים נדהמות לגלות, שהתורה היא הדבר הכי פמיניסטי שיש".

איך הגעת לעסוק בנושא כה רגיש, אך חשוב?

"נישאתי בגיל 18. באותה תקופה לא היה מענה נכון להדרכה ולהשקפת הנושא של הקשר הזוגי האישי בין איש לאשתו. דווקא מהמקום של הקושי וחוסר הניסיון פניתי ללמוד מכל מי שרק הסכימה לתת לי מענה, וכך נפתחו לפני עולמות של לימוד הדרכת כלה ומצוות הנישואין.

"משם התחלתי מסלול שכבר נמשך 22 שנה של הדרכת כלה, באווירה פתוחה, זמינה, נגישה ומועילה. מסירת סדרת השיעורים בנושא נעשית ממקום נקי וטהור. אופן מסירת התוכן הינו מובנה, מסביר ומבהיר את הדרך הנכונה על פי תורת ישראל להגיע למקום הכי שלם בקשר שבין איש לאשתו".
 

"זכו - שכינה ביניהם". מגיע לך לדעת: קורס ממוקד, ייחודי ומקורי, היוצר חיבור עצמי וזוגי, המקשר, מחזק ומעצים את קדושת הבית היהודי. לפרטים ולהרשמה לחצי כאן או התקשרי 073-222-1300

תגיות:נישואיןזוגיות ושלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה