חדשות בארץ

המחדל בסנפרוסט: "שרידי החיות שנמצאו במזון הקפוא הם רק קצה הקרחון"

משרד הבריאות קיים ביקורת פתע במפעל סנפרוסט, בעקבות גילוי פיסת נחש באחד ממוצרי השעועית הקפואים של החברה. חברי הסתדרות הרופאים הוטרינרים וחברי איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל: "תמרור האזהרה כבר כאן. חלק מהיצרנים והיבואנים פועלים לעיתים בחוסר מקצועיות ולוקחים סיכונים מיותרים על חשבון בריאות הציבור"

  • כ"ה אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

נציגי משרד הבריאות ערכו היום (שני) ביקורת פתע במפעל סנפרוסט, וזאת בעקבות גילוי פיסת נחש באחד ממוצרי השעועית הקפואים של החברה.

במהלך הביקורת, בחנו מפקחי שירות המזון של מחוז הצפון במשרד הבריאות, יחד עם רופאת המחוז, את תהליכי הייצור והאריזה. בביקורת שמו המפקחים דגש על המכונות בהם משתמשים לסינון וסילוק גופים זרים מן החי במוצרים. ממשרד הבריאות נמסר, כי "במהלך הבקרה עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך אשר יועברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול".

בהודעה משותפת שפורסמה על ידי חברי הסתדרות הרופאים הוטרינרים וחברי איגוד רופאי בריאות הציבור נטען כי "שרידי החיות שנמצאו במזון הקפוא הם רק קצה הקרחון של ליקויים מערכתיים חמורים בפיקוח על המזון בישראל. הפגיעה בבטיחות ובאיכות המזון מחייבת שינויים מערכתיים. תמרור האזהרה כבר כאן. אירועים כמו סנפרוסט, הסלמונלה בשטראוס והרעלת המזון הקטלנית במעון לחוסים של דנאל מחייבים בדק בית יסודי, ותיקון ליקויים מבניים במערך הפיקוח על המזון בישראל".

עוד נטען, כי הבעיה נעוצה במחסור כוח אדם מקצועי ובתקנים שיעסקו בפיקוח על המזון; כתוצאה מכך, חלק מהיצרנים והיבואנים פועלים לעיתים ב"חוסר מקצועיות ולוקחים סיכונים מיותרים, על חשבון בריאות הציבור. אנו חוזרים במשותף על הקריאה להקמת ועדת בדיקה, בה יהיו חברים רופאים וטרינרים ורופאי בריאות הציבור, כדי לקדם שינוי עומק אמיתי בפיקוח על המזון בארץ".

בתוך כך, אייל מליס, מנכ"ל תנובה, חברת האם של סנפרוסט, הודה היום כי החברה אינה יודעת בשלב זה להצביע על מקור הבעיה, אבל מבצעת פעולות רבות בעניין. בריאיון לכאן חדשות ציין מליס: "עצרנו את השיווק. החלטנו שאת כל מלאי השעועית שבמחסנים אנחנו הולכים להעביר מיון שלישי ורביעי, כדי שבשבוע הבא נוכל להתחיל ולחזור לשווק מוצרי שעועית של סנפרוסט יותר בטוחים, שעברו תהליך מיון נוסף".

תגיות:משרד הבריאותסנפרוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה