ונשמרתם

ונשמרתם: מה הדבר הראשון שעושים אחרי שחייה בבריכה? ממש לא מה שחשבתם

מי מאיתנו לא אוהב להשתכשך במים הקרירים של הבריכה בקיץ (ולא רק)? רגע לפני שאתם שמים את בגד הים והולכים לשחות בבריכה הציבורית, זה הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות שנייה אחרי שיצאתם מהמים

אא

מי מאיתנו לא אוהב להשתכשך במים הקרירים של הבריכה בקיץ (ולא רק)? לאחרונה טבעו בבריכות ציבוריות ופרטיות בחור כבן 20 שטבע למוות בבריכה בקיבוץ גניגר, ופעוט כבן שנתיים שהרופאים עדיין נאבקים על חייו. 

עם זאת, חשוב לדעת שמלבד סכנת הטביעה ר"ל - יש עוד כמה סכנות שאנחנו מוכרחים להיות מודעים אליהם, לפני ואחרי שאנחנו רוחצים בבריכה, בין אם היא פרטית ובין אם ציבורית. 

ראשית, בואו נדבר על בריכה פרטית שניצבת בחצר ללא כיסוי המים והחלפתם: בריכה כזו מושכת אליה חרקים ואפילו פרחים, שחלק מאיתנו רגישים אליהם. באזורים ספציפיים בארץ ישנה בתקופה זו מכה של 'נמלי אש' בלתי ניתנות לזיהוי בעין רגילה מרוב שהן קטנות, אך אל תתנו למראה הקטן שלהן להטעות אתכם. נמלי אש יודעות להישאר זמן רב בקרקעית הבריכה, ואם הן נצמדות לגוף, זו צרה צרורה. 

או אז נרגיש עקצוצים וגירודים נוראיים ובלתי נסבלים, שבמקרה הטוב יחלפו רק אחרי כמה שעות טובות ובמקרה הפחות טוב, יצריכו טיפול רפואי מיידי. כדי להימנע מנמלי האש בבריכה הפרטית (כי בציבורית המים מוחלפים גם כאשר הבריכות אינן מקורות) כסו את הבריכה ודאגו להחליף את המים שבתוכה, לפני כל שחייה. 

מעניין לציין כי הטעות הקריטית שלנו (של כולנו) בבריכה ציבורית ופרטית - קשורה במישרין להתנהגות שרובנו 'נופלים' בה, והיא אכילה לאחר היציאה מהמים. 

צריכים לדעת ולזכור שבמים יש יצורים מיקרוסקופיים, זיהומים ולכלוכים שנדבקים לגופנו מבלי שנשים לב לקיומם - חיידקי אי-קולי (שגורמים לשלשולים), טפילים כמו נורו-וירוס, שיגלה, קריפטוספורידיום ועוד. 

אז מה הדבר הראשון שצריכים לעשות אחרי שיוצאים מהמים? ת-ז-כ-ר-ו: שוטפים ידיים היטב במים וסבון, לפני שמכניסים דבר מאכל או משקה כלשהו, לפה. 

 

תגיות:בריכהשחייהסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה