נטורופתיה ורפואה טבעית

מה הקשר בין שמירה על בריאות העיניים לבין אור השמש?

אם תביטו בשמש בעיניים עצומות בלבד, במשך מספר דקות, תוכלו לייצר את הורמון המלטונין. אכן, שמש צדקה ומרפא בכנפיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקב"ה טבע בנו את חוש הראייה. העיניים שלנו הן איבר חשוב ביותר לתפקוד היומיומי שלנו וחשוב מאוד שנדע כיצד לשמור עליהן לאורך שנים. הנה מילותיו של הרמב"ם בנושא זה: "לִשְמוֹר חוּש הְָרְאִיָה, יִזָּהֵר מִדְּבָרִים אֵלּוּ: לֹא יָבֹא בְּחִפָּזוֹן בְּפַעַם אַחַת מִמְּקוֹם חֹשֶׁךְ לְאוֹר גָּדוֹל. וְאִם צָרִיךְ לִכָּנֵס מִמְּקוֹם חשֶׁךְ לִמְקוֹם אוֹר, יִפְתַּח אֶת הַדֶּלֶת מְעַט וְיִסְתַּכֵּל בְּאוֹתוֹ אוֹר מֻעַט אֵיזֶה רְגָעִים, וְאַחַר כָּךְ יִפְתַּח יוֹתֵר וְיִסְתַּכֵּל גַּם כֵּן בְּאוֹתוֹ אוֹר אֵיזֶה רְגָעִים, וְאַחַר כָּךְ יִפְתַּח כֻּלָה. וְכֵן יַעֲשֶֹה גם בְּבוֹאוֹ מִמְּקוֹם אוֹר לִמְקוֹם חשֶׁךְ, כִּי הַתְּמוּרָה (השינוי) מֵאוֹר לְחשֶׁךְ אוֹ מֵחשֶׁךְ לְאוֹר בְּלִי מְמֻצָּע, מַזִּיק לָרְאִיָה..".

עצה זו חשוב ליישם בעיקר כשקמים בלילה ומדליקים אור בשירותים או כשעוברים מחדר לחדר. ה' יִתְבָּרֵךְ בְַּרחֲמָיו בָּרָא אֶת הָעוֹלָם כך שֶׁהַשֶּׁמֶשׁ זוֹרַחַת עַל הָאָרֶץ מעט מעט, וְלֹא בְּפַּעַם אַחַת, וְכֵן שׁוֹקַעַת מְעַט מְעָט. (וְעַל זֶה אָנוּ מְבָרְכִים, הַמֵּאִיר לָאָרֶץ וְלַדָּרִים עָלֶיהָ בְּרַחֲמִים). התנהגו ברחמים עם העיניים שלכם בין המעברים בין אור לחושך ולהיפך.

ואם כבר בעיניים עסקינן, בריא מאוד להסתכל באור היום בחוץ. מי שהולך עם עדשות מגע ועליהן ציפוי נגד קרני השמש, משקפי שמש כהות או משקפי ראייה עם ציפוי נגד קרינת UV, עושה טעות מרה. הסתכלות העיניים באור השמש (לא ישירות כנגדה) היא בריאה וגורמת לייצור הורמון המלטונין בגופנו. אם תביטו בשמש בעיניים עצומות בלבד, במשך מספר דקות, תוכלו לייצר את הורמון המלטונין שנוצר ע”י אורה הסגול UV מתוך ספקטרום האור השלם (כל צבעי הקשת). חובה לקבל את האור הזה בעיניים כל יום, כדי לקבל מקסימום כמות מלטונין בלילה שתפקידו להרדימנו ולסייע בוויסות מחזור השינה/ערות. כמו כן, מלטונין הוא חומר נוגד רדיקלים חופשיים ושומר על רירית מערכת עיכול בריאה וכמות טובה של חיידקים טובים במעי. ולכן, רצוי לצאת החוצה בין 9 בבוקר לצהריים, לחשוף עיניים לשמש, ללא משקפיים, חלון חוצץ או עדשות וכל זה במשך 5 דקות לפחות (אם חשופים שעות רבות ביום לקרינת רדיו מניידים, וויפיי וסמארטפונים רצוי לשהות זמן רב יותר וגם לצרוך מלטונין כתוסף תזונה ועדיף לצמצם חשיפה לקרינת רדיו).

אור השמש "מרפא בכנפיה" ואני מאמינה כי משיח צדקנו יגלה לנו רפואות גדולות שיכולות להגיע ממנה אלינו.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:שמשחוש הראייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה